Nota: proiectul s-a încheiat!

Nume proiect: Optimized Professionals

Scopul proiectului:
a. cresterea comunitatii asociatiei
b. dublarea  numarului de membri cu cont pe site (+ 200 membri)
c. prezenta activa in mediul online

Obiective:
1. Campanie SEO – link building pentru Young Professionals
2. Crearea identitatii si prezenta activa pe retelele de socializare: Twitter, LinkedIn, Facebook, Xing, Tetatet
3. Crearea blogului asociatiei pe platforma WordPress

Taskuri de implementat pe proiect:
S1. Definirea cuvintelor cheie care vor sta la baza optimizarii site-ului. Unelte: Google AdWords, Google Insights, Trafic.ro
S2. Market research pentru estimarea pietei si anticiparea traficului pe baza cuvintelor cheie alese (se afla lista cu competitorii si analiza strategiei acestora de link building)
S3. Link building
S4. Crearea unei prezente active pe retelele de socializare (Twitter, LinkedIn, Facebook, Xing, Tetatet)

Grafic activitati

Sarcina 1 – pana pe 14 februarie 2010 (in perioada 25.01.2010 – 14.02.2010)

S1. Definirea cuvintelor cheie care vor sta la baza optimizarii site-ului.

1. Brainstorming cuvinte cheie: cuvinte cheie distincte, sinonime, familii de cuvinte,

2. Analiza cuvintelor cheie in functie de  indicatorii competitie si numarul de cautari. Competitia se refera la site-urile care apar in rezultatele Google dupa cuvantul ales (SERP – Search Engine Results Page). Acest indicator releva competitia care se “bate” pe acelasi termen cheie.  Numarul de cautari reprezinta de cate ori apare in cautarile utilizatorilor acel cuvant cheie intr-un interval de timp ales (1 zi, 1 saptamana, 1 luna, 1 an). Cu cat un cuvant cheie apare mai des in cautari, cu atat el va genera mai multi utilizatori pe pagina care a fost optimizat cu acel cuvant. Pentru analiza numarului de cautari recomandam sa se utilizeze Google AdWords, Google Insights, Trafic.ro

3. Stabilirea listei finale cu propunerile de cuvinte cheie.  Se alege un numar de 5-10 cuvinte cheie pe care le vom folosi in campania de link building, care au demonstrat o competite mica si numar de cautari mare (vom evita cuvintele cheie care dau in SERP site-uri cu PR>4). In final va rezulta un tabel cu numarul de cautari pe fiecare  si competitia existenta pe fiecare termen cheie.

4. Lista cuvintelor cheie alese se trimite catre asociatia Young Professionals pentru confirmare si stabilirea celor 5 cuvinte cheie finale. Se asteapta primirea raspunsului final si al confirmarii de la asociatie. La primirea listei finale, se considera sarcina 1 finalizata.

Sarcina 2 – pana pe 7 martie 2010 (in perioada 15.02.2010 – 07.03.2010)

S2. Market research pentru estimarea pietei si anticiparea traficului pe baza cuvintelor cheie alese

1. Linkurile care se leaga de competitori: pentru fiecare cuvant cheie ales (din cele 5) se stabileste competitia. Se aleg primii 5 concurenti rezultati pe fiecare cuvant cheie.  In total va rezulta max 25 concurenti ( o parte din ei se vor repeta). Pentru fiecare vom analiza linkurile care fac trimitere catre site-urile lor.

2.  PR (Page Rankul) si Alexa competitorilor  – analiza celor 25 concurenti in functie de PR si Alexa

3. Raport final cu concurenta, site-urile care ii recomanda.

4.  Analiza site-ului Young Professionals dpdv statistic: loc in SERP in functie de cuvantul cheie ales, PR actual, Alexa, termenii cheie dupa care apare acum in cautari, nr vizitatori, nr vizitatori unici, target propus.

Sarcina 3 – pana pe 7 iulie 2010 (in perioada 07.03.2010 – 07.07.2010)

S3. Link building:

1. Crearea de continut de calitate: scriere articole de catre reprezentanti agentie si plasare de catre echipa SEO pe blogul asociatiei si pe directoare de marketing consacrate  (ex: Empower)

2. Stabilirea textului ancora care va fi utilizat in link exchange, care va trimite userii pe site-ul Young Professional. Trebuie sa fie atractiv pentru useri.
4.  Gasirea blogurilor cu continut asemanator si plasarea de linkului asociatiei in articole dedicate
5. Inscrierea site-ului in directoare web – criterii de selectie a directoarelor:

  • PR >3
  • in codul directorului sa nu fie continute nici unul din termenii: viagra, casino,  cialis

4. Link exchange cu parteneri consacrati – aceasta operatiune necesita colaborarea dintre echipa SEO si un reprezentant oficial al Young Professional care vor lua legatura cu partenerii si va propune schimbul de linkuri

5. Link exchange cu site-urile care se leaga de competitie.
6. Comunicate de presa care sa contina linkul site-ului care vor fi preluate de publicatii media – task realizat de reprezentantii Young Professional
6. Introducerea linkului in directoare sociale (ex: delicious)

Sarcina 4 – pana pe 7 iulie 2010 (in perioada 22.03.2010 – 07.07.2010)

S4. Crearea unei prezente active pe retelele de socializare (Twitter, LinkedIn, Facebook, Xing, Tetatet)  – crearea conturilor si actualizarea lor pentru crearea unui profil activ

Atribuire sarcini:

Fiecare sarcina va avea un superviser si 2-3 responsabili astfel:

S1 Superviser

S1 2-3 Responsabili

.

.

.

S4 Superviser

S4 2-3 Responsabil

3 comentarii:
  1. […] Poate si pentru ca sunt ocupata cu altceva. Ma ocup de un nou proiect SEO (Search Engine Optimization), desfasurat pro bono pentru asociatia Young Professionals. Daca te pasioneaza marketingul online inscrie-te ca voluntar pe proiectul care il desfasuram pentru ei, Optimezed Profesional. […]

  2. […] This post was mentioned on Twitter by Alina Jijau, Lumea SEO PPC. Lumea SEO PPC said: cautam voluntari pentru un proiect SEO! te implici? http://lumeaseoppc.ro/optimizedprofessionals/despre/ […]

  3. […] Daca te pasioneaza marketingul online si doresti sa te implici inscriete  acum pentru proiectul pe care il desfasuram. Optimized Professionals. […]

Proiectul s-a incheiat, am inchis comentariile.