Știrile de top săptămânale #31 #stiriseoppc

O idee mai cuprinzătoare despre cum funcționează căutarea Google https://www.claudiufarcas.ro/o-idee-mai-cuprinzatoare-despre-cum-functioneaza-cautarea-google/

Săptămâna trecută a fost una dintre cele mai interesante din lumea SEO din ultimii ani.

În caz că nu știați, a apărut un leak masiv cu modul în care funcționează rankingul din motorul de căutare Google.

Ceea ce a surprins pe toată lumea este masivitatea leak-ului.

What Does the Google Documentation Leak Mean for Digital PR? – Digitaloft https://digitaloft.co.uk/what-does-google-documentation-leak-mean-for-digital-pr/

These findings aren’t comprehensive. There’s a lot to look through and there’s probably more we’ll find in the coming days. But it’s a good start, and safe to say there’s a lot of valuable takeaways.

Care este topul retailerilor din România după cifră de afaceri – nwradu blog https://www.nwradu.ro/2024/06/topul-retailerilor-romania-dupa-cifra-afaceri-2023/

Cineva mi-a spus că Freshful pierde cam 30 de lei la fiecare comandă și asta este o veste bună, că înainte pierdeau și mai mulți bani. Poate este adevărat, poate nu, dar nu contează asta de fapt. Ideea este că un astfel de serviciu trebuie susținut cu bani din afară o vreme, până capătă tracțiune, dar sunt și alții capabili să susțină asta.

I have one thing to say. – DEJAN https://dejanmarketing.com/i-have-one-thing-to-say/

Wait what? Yes that’s right, I’ve independently discovered the exposed repo and have been studying it in solitude for a considerable amount of time. Dissecting, analysing, mapping, correlating… it was the most fun and exciting time of my SEO career.

The future of ecom seems dark : r/ecommerce https://www.reddit.com/r/ecommerce/comments/1d7jlm4/the_future_of_ecom_seems_dark/

As of late, a lot of brands have been going under like crazy. Even brands run by agencies known for getting results are unable to make the numbers work amidst rising costs, increased commoditization due to globalization renders most consumer goods a sea of the same. The unit economics given the costs of ads and the costs of doing business in relation to the fiercest completion the space has ever seen creates a huge challenge and mega uncertainty.

Marketingul incremental: o abordare centrată pe rezultate în era digitală – Stirileprotv.ro https://stirileprotv.ro/stiri/eplan/marketingul-incremental-o-abordare-centrata-pe-rezultate-in-era-digitala.html

Acest interviu rezumă o discuție despre marketingul incremental. Avinash Kaushik subliniază importanța demonstrării valorii marketingului către conducere. Marketingul incremental oferă o soluție prin măsurarea impactului suplimentar al activităților de marketing, izolate de alți factori care pot influența vânzările.

Cupon Dinamic in Newsletter, Campanii de Email mai Performante https://www.newsman.ro/blog/cupon-dinamic-newsletter-campanii-email-performante/

Dar, ce ar fi să trimiți un cod de reducere individual fiecărui abonat și nu același pentru toți? Ar însemna o experiență shopping îmbunătățită. Avem vești bune! Acum, poți face acest lucru cu noua funcție de cupon dinamic din platforma de email marketing NewsMAN.

O ofertă de monitorizat uptime pentru mai multe site-uri ce pare OK:

UptimeMonster – Server & website monitoring | AppSumo https://appsumo.com/products/uptimemonster/

Senior PPC Marketing Specialist – LinkedIn https://www.linkedin.com/jobs/view/3945289420/

Salut! Suntem WebDigital, una din primele agentii specializate in Pay Per Click Marketing din Romania, cu o experienta de peste 12 ani pe piata. Evident, suntem Google Premier Partner si Facebook Marketing Partner si reusim sa generam rezultate fantastice pe proiectele gestionate cu o echipa minunata, printr-o reteta rafinata de-a lungul timpului.

Acum suntem in cautarea unui nou specialist PPC, in departamentul de implementare, iar daca ti-a placut ce ai citit mai sus, vezi mai jos ce ne dorim de la tine si ce avem de oferit.

Parlamentul a dat undă verde pentru semnătura electronică în actele juridice / Românii vor putea semna digital în acte oficiale fără a mai pierde timpul la ghișee – HotNews.ro https://hotnews.ro/parlamentul-a-dat-unda-verde-pentru-semnatura-electronica-in-actele-juridice-romanii-vor-putea-semna-digital-in-acte-oficiale-fara-a-mai-pierde-timpul-la-ghisee-1523286

Deputații au adoptat marți, proiectul de lege care stabileşte cadrul legal pentru folosirea semnăturii electronice în actele juridice. Cu alte cuvinte, românii de rând, dar și firmele vor putea transmite cereri, solicitări și diverse acte instituțiilor folosind semnătura digitală, fără a mai fi nevoie de copii semnate pe hârtie sau de drumuri la ghișee. Camera Deputaților este forul decizional, iar legea merge la promulgare.

eCommerce Market in Europe 2024: Top Markets, Market Size, Growth, Revenue & Payments | ECDB.com https://ecommercedb.com/insights/european-ecommerce-market-worth-us-1-1-trillion-by-2026/3982

After the post-pandemic degrowth in 2022, the European eCommerce market is set to go back on track. Learn more about the top markets, total market size, growth and revenue.

Vino alaturi noi vineri, 21 iunie, de la ora 14:00, la o noua sesiune live pe canalele Gomag Facebook si YouTube.

Discutam impreuna cu Mihai Vinatoru, CEO & Co-Founder DWF, despre impactul jucatorilor din China asupra comertului electronic din Romania, plus alti factori ce pun acum presiune pe piata de eCommerce.

Fii gata sa iti notezi strategii concrete pentru ce poti sa faci in magazinul tau online!

https://www.youtube.com/c/Gomagro

Follow-up: Ediția #157 – discuții informale, Lumea SEO PPC: duminică, 23 iunie 2024, 14:00-16:00, Oktoberfest Pub – Lumea SEO PPC https://lumeaseoppc.ro/follow-up-editia-157/

A avut loc recent o nouă întâlnire informală Lumea SEO PPC. Această ediție este dedicată networking-ului și discuțiilor libere între participanți.

Mai jos, câteva poze eveniment.

Google ditches continuous scroll in search results, brings back good old pages | Mashable https://mashable.com/article/google-continuous-scroll-gone-pages

According to Google, the change is about being able to serve results faster on more searches, instead of automatically loading results that haven’t been requested. The company also said that continuous scrolling didn’t lead to „significantly higher” user satisfaction with Google Search.

Shopping app Temu is “dangerous malware,” spying on your texts, lawsuit claims | Ars Technica https://arstechnica.com/tech-policy/2024/06/shopping-app-temu-is-dangerous-malware-spying-on-your-texts-lawsuit-claims/

Temu „surprised” by the lawsuit, plans to „vigorously defend” itself.

Microfeatures I Love in Blogs and Personal Websites https://danilafe.com/blog/blog_microfeatures/

Some time ago, Hillel Wayne published an article titled Microfeatures I’d like to see in more languages . In this article, he described three kinds of features in programming languages: fundamental features, deeply engrained features, and nice-to-have convenience features. Hillel’s premise was that language designers tend to focus on the first two; however, because the convenience features are relatively low-overhead, it’s easier for them to jump between projects, and they provide a quality-of-life increase.

Google Sheets doubles calculation speed in Chrome, Edge https://9to5google.com/2024/06/26/google-sheets-calculation-speed/

Behind-the-scenes, Google Sheets is using WasmGC for faster code execution. This new web technology (which is an “extension to the existing WebAssembly specification”) replaces JavaScript.

Can AI perform technical SEO analysis from flat data? https://searchengineland.com/ai-technical-seo-analysis-443431

Learn how ChatGPT handles Screaming Frog crawl data and compare its insights to professional SEO tools like Ahrefs.

WordPress Plugins Compromised At The Source – Supply Chain Attack https://www.searchenginejournal.com/wordpress-plugins-are-compromised-at-the-source/520893/

WordPress.org and Wordfence have published warnings about hackers adding malicious code to plugins at the source, leading to widespread infections via updates, an attack that’s being referred to as a Supply Chain Attack.

Cum optimizăm magazinele online prin respectarea legislației? Emisiunea Forum IT by Canal 33 România | TRUSTED.ro https://trusted.ro/2024/06/11/cum-optimizam-magazinele-online-emisiunea-forum-it-by-canal-33-romania/

Ne bucurăm să onorăm invitația lui Csaba Demeter de a ne alătura emisiunii „Forum IT” din cadrul Canal 33 Romania, într-o discuție despre drepturile consumatorilor, dar și despre ce trebuie să facă magazinele online pentru a-și crește vânzările.

Mobile-indexing-vLast-final-final.doc  |  Google Search Central Blog  |  Google for Developers https://developers.google.com/search/blog/2024/06/mobile-indexing-vlast-final-final.doc?hl=en

We’re embarking on our final last step (that’s the plan!) of our migration to a mobile-first index for Google Search: the small set of sites we’ve still been crawling with desktop Googlebot will be crawled with mobile Googlebot after July 5, 2024. Don’t worry, most websites don’t need to do anything!

Sfaturi utile pentru a-ți proteja conturile de social media https://www.bitdefender.ro/blog/hotforsecurity/ziua-mondiala-a-retelelor-sociale-sfaturi-utile-pentru-a-ti-proteja-conturile-de-social-media/

De la postări virale până la interacțiuni mai puțin plăcute, social media a revoluționat modul în care oamenii se conectează, interacționează și fac afaceri. Totuși, odată cu această conectivitate crescută și prezența pe social media vine și o responsabilitate mai mare pentru a ne proteja identitatea și intimitatea online.

Answer Engine Optimisation (AEO): How ecommerce brands can adapt and thrive https://resignal.com/blog/answer-engine-optimisation-for-ecommerce-brands/

Thanks to AI, the way people look for information, and the way it’s presented to them, is currently undergoing a genuinely unprecedented change.  In recent months we’ve witnessed the emergence of numerous AI-powered answer engines and the surge of voice search (some 50% of the U.S. population using voice-enabled search each day).

Tot ce trebuie să știi despre Facebook Pixel: Ghid complet – DoAds https://doads.ro/tot-ce-trebuie-sa-stii-despre-facebook-pixel-ghid-complet/

În prezent, orice tool care îți poate îmbunătăți performanța campaniilor de marketing merită atenția ta. Unul dintre aceste instrumente, poate neașteptat de puternic,  este Facebook Pixel.  De ce spunem ”neașteptat”? Pentru că, deși pare un simplu fragment de cod, impactul său asupra strategiilor de marketing poate fi incredibil.

Ecommerce Europe: ‚Urgent need to ensure a level playing field’ https://ecommercenews.eu/ecommerce-europe-urgent-need-to-ensure-a-level-playing-field/

In an open letter, Ecommerce Europe and many of its national association members are calling for a level playing field for all ecommerce players active in the European market. They explicitly advocate for better enforcement of existing regulations.

Tech SEO Summit – Technical SEO Conference https://tech-seo-summit.com/

September 17th, 2024 – Hamburg

SMX Advanced Europe – Experts-Only PPC & SEO Tactics from around the world https://smxadvanced.eu/

September 10-11, 2024 l Conference

September 9, 2024 l Workshops

Berlin

Leaked Google Search API Doc Aggregation of Analysis, Tools and Resources [by Aleyda] – Google Sheets https://docs.google.com/spreadsheets/d/1RV4aKGSx5cpnIFmv8w85SdMHcZNvZOUaj5g4KHpM8Wo/edit?gid=160587763#gid=160587763

The Real Impact of AI Overviews – by Barry Adams https://www.seoforgooglenews.com/p/real-impact-of-ai-overviews

AIO will likely mean less traffic for many sites, but news appears to be exempt (for now). Plus, a major leak might have revealed many of Google search’s internal workings.

How to track your AI Overviews Inclusions and Traffic Impact [With Results So Far] https://www.aleydasolis.com/en/search-engine-optimization/how-to-track-your-ai-overviews-inclusions-and-traffic-impact-paid-free-methods/

AI Overviews were released in the US a couple of weeks ago, and after an initial backlash due to suboptimal results, they have been already updated with better detection mechanisms and filters, for higher quality answers.

Google Will Still Index Sites That Are Not Mobile-Friendly After July 5th https://www.seroundtable.com/google-will-index-not-mobile-friendly-sites-37516.html

There has been a tremendous amount of confusion around the news that Google will stop indexing sites that are completely inaccessible via a mobile phone after July 5th. Google will index sites that are not mobile-friendly – period. But if your site won’t load at all on a mobile device, it just doesn’t load period, then Google won’t index it.

Study: 96% of sites in Google’s top 10 positions have 1,000+ links from unique domains https://searchengineland.com/link-importance-google-top-10-study-443024

Only 0.3% of websites ranking in the top 10 had less than 100 backlinks and none had 50 links or less, according to the new study

Advancing your SEO Career – 15 Tips from my own SEO Journey #WTSFest – Speaker Deck https://speakerdeck.com/aleyda/advancing-your-seo-career-15-tips-from-my-own-seo-journey-number-wtsfest

How to Successfully Negotiate Your SEO Salary: A Complete Guide | SEOjobs.com https://www.seojobs.com/community/negotiating-salary/

When it comes to salary negotiation, many people view it as a confrontation. Either you avoid it altogether, or you’re overly aggressive in an effort to win. It kind of feels like a lose-lose – but it doesn’t have to. When I talk to people about negotiating their salaries, I tell them to view it more like a conversation.

Website Pages Don’t Need to Explain What Something Is https://www.adamriemer.me/seo/website-pages-dont-need-to-explain-what-something-is/

There is a common belief that SEO friendly content pages should explain what something is.  This stems from SEO rumors like needing to use “people also ask”, repetitions of “topically relevant keywords”, and hitting “minimum word counts”.  When doing SEO recoveries and growth campaigns, deleting the headers and explanations of “what XYZ is” this is one of the things we do first on pages.

Latest Ranking Shifts Dashboard via Google Search Console [V4 by @aleyda]  https://lookerstudio.google.com/u/0/reporting/1Fm7x1vc0vLokRhGf0WqaMd52mw7wjaSI/page/6zXD?ck_subscriber_id=2055542734

dotCommerce - Iulian Stanciu și Arthur Rădulescu

Partajează pe WhatsApp

Sunt două tipuri de știri - de top (cele mai importante știri, care au fost publicate pe rețelele sociale) și "obișnuite" - cam tot ce citim noi pe tema SEO/PPC (și online marketing, în general).

Dacă doriți să citiți pe viitor astfel de știri, vă puteți abona la newsletter sau la feedul RSS.

Vedeți această resursă (Lucrul cu 100 de taburi pe Olivian.ro) pentru detalii despre cum să lucrați cu multe taburi în același timp.

Am creat un Grup Google dedicat pentru a citi știri SEO mai rapid.

Notă Olivian Breda: Dacă doriți să citiți despre sursele mele de știri, inclusiv cele de SEO, vedeți articolul: Ce citesc în online? (newslettere + site-uri) - Blog de Olivian Breda.

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »