Lumea SEO PPC

Ca între prieteni și profesioniști

  • Acasă
  • Despre
  • Unde înveți SEO și PPC?
  • Follow-up
  • Contact

Magazinele trebuie să specifice clar condițiile de retur produse

30 martie 2015 by Olivian Breda

Altfel – Termenul de returnare pentru un produs cumpărat online va creşte de la 14 zile calendaristice la 12 luni! Magazinele online din România riscă amenzi de până la 4.000 de lei dacă nu îşi informează corect consumatorii

Sancțiunile nu se opresc aici: termenul de returnare pentru un produs cumpărat online va creşte de la 14 zile calendaristice la 12 luni, conform OUG 34/2014. Prin acestă lege, magazinele online sunt obligate să înştiințeze consumatorii cu privire la condițiile, termenele şi procedurile de exercitare a dreptului de retragere şi să pună la dispoziție utilizatorilor formularul tipizat de retragere (vezi art. 6, alin. h şi art. 11, alin. 1 din OUG 34/2013).

Concret, legea românească obligă magazinele online să îi informeze pe potențialii consumatori – încă dinaintea achiziționarii produsului – asupra dreptului de a returna produsul comandat în termen de 14 zile calendaristice de la data achiziției, fără ca aceştia să ofere vreo explicație sau un motiv anume pentru retur.
Vizual-CP

Pe lângă menționarea acestui drept, magazinele trebuie să le pună la dispoziție utilizatorilor un formular prin care aceştia pot renunța la contractul comercial dintre cele două părți şi, deci, pot returna produsul. Lipsa acestui formular de pe website-urile magazinelor online poate atrage amenzi.

Astfel, dacă nu scriu explicit pe site-urile lor despre acest drept, magazinele online sunt pasibile de o amendă de până la 4.000 lei, iar perioada în care clientul poate returna produsul comandat se măreşte de la 14 zile până la 12 luni.

Foarte puține magazine online respectă legea

De 10 ani în România, GPeC.ro (Gala Premiilor eCommerce) auditează magazinele online atât din punct de vedere al criteriilor legislative, cât şi din punct de vedere al bunelor practici în e-commerce, decernând premiile industriei în acest domeniu. Potrivit reprezentanților GPeC.ro, sub 10% din magazinele online respectă noile prevederi ale OUG 34/2014.

 „Criteriile de preselecție în Competitia GPeC te ajută să afli şi să îndeplineşti principalele obligații legale. Dacă, ulterior, treci de cele peste 120 de criterii de jurizare – înseamnă că ai un magazin online cu reale şanse de succes!”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

Există şanse

Orice magazin online care alege să se inscrie în Competiția GPeC primeşte, în perioada de înscriere, un raport despre respectarea legislației în vigoare, precum şi recomandări despre cum să corecteze eventualele probleme. Ȋn plus, peste 20 de specialişti în e-commerce – membri în juriul GPeC – le vor arata magazinelor online cum îşi pot creşte vânzările dacă respectă cele peste 120 de criterii de evaluare (un adevarat audit) raportul fiind transmis tuturor magazinelor, indiferent dacă sunt desemnate câştigătoare sau nu în urma competitiei.

Ȋnscrierile magazinelor online în Competiția GPeC au loc până pe data de 27 aprilie 2015. De menționat că până pe 10 aprilie există şi o ofertă early-bird care aduce reduceri de preț magazinelor online pretendente. Detalii şi înscrieri pe www.gpec.ro, secțiunea Competiția Magazinelor Online.

Informații detaliate despre toate acțiunile GPeC regăsiți pe website-ul evenimentului la www.GPeC.ro.

 

–––––––––––––––––

GPeC 2015 este un eveniment powered by FAN Courier

Sustinut de: ContentSpeed, DPD Romania, Garanti Bank, Microsoft Romania, New Black, NewsMAN, Orange Romania, Retargeting, SameDay Courier, Visa Romania, Zitec

Recommended Payment Processor Partner: mobilPay

Recommended Travel Partner: Paravion.ro

Radioul official: Kiss FM

Cu sprijinul: 2Parale, Advanced Ideas, AgileMedia, Alin Dobrin Photo Graphics, EasyHost, Ecompedia, enRose, Euroweb, Marketizator, Saveur, Silkweb, TeaForte, Trusted, WebDigital, ZeList Monitor

Parteneri Media: (AD)Hugger, Agora, Akcees, ANIS, ARIES, Business Days, Business Review, Business Woman, Business24, Cariere, ComunicateDeAfaceri, ComunicateDePresa.ro, Femei in Afaceri, Hotnews, IQads, Lumea SEO PPC, Romania Pozitiva, ShopMania, Smark, SoftBinator, SoftLead, Startups.ro, TechCafe, Ziare.com

Bloggeri parteneri GPeC: Alin Vlad / Anca Duma / Andra Zaharia / Auras Mihai Geambasu / Blogatu.ro / Carmen Albisteanu / Chinezu / Elena Ciric / George Hari Popescu / iYli / Lavinia Biberi / Madalin Blidaru / Olivian Breda / Raluca Popa / Sabina Cornovac / Sorin Rusi

GPeC 2015 – De 10 ani scriem impreună Istoria Comerțului Electronic Românesc

–––––––––––––––––

Contacte presă:

Andrei RADU                                          

CEO & Founder GPeC

andrei.radu@linkmagazine.ro

+40 729 269 718

Raluca Georgescu

Co-Organiser GPeC

raluca.georgescu@gpec.ro

+40 722 664 301

Despre GPeC – Gala Premiilor E-Commerce

GPeC (Gala Premiilor eCommerce) este cel mai important eveniment de comerț electronic din România şi cea mai mare comunitate de magazine online. Mai multe informații despre GPeC pot fi găsite pe următoarele canale oficiale:

  • Website GPeC – http://www.gpec.ro
  • Profil LinkedIn GpeC – https://www.linkedin.com/company/gpec–romanian-ecommerce-awards-gala
  • Pagina Facebook GPeC – https://www.facebook.com/GPeCro
  • Profil Twitter FPeC – https://twitter.com/gpecro

 

 

 

Filed Under: Special

About Olivian Breda

Pe plan profesional, mă ocup de audituri de site-uri pe partea de SEO și UX (SEO - optimizare pentru motoarele de căutare / UX - uzabilitate - experiența vizitatorilor), și realizez / mă ocup de mentenanță pentru site-uri pe platforma WordPress. Cofondator al lumeaseoppc.ro și al cetd.ro. Blogger pe olivian.ro.

Pe plan personal, caut să cresc, și pentru asta merg la evenimente, fac sport și încerc să trăiesc sănătos, fac voluntariat, citesc.

Detalii despre mine pe profilul de LinkedIn: linkedin.com/in/olivian/

Vezi reguli pentru comentarii »

Pagina de Facebook »

Grup Facebook: Lumea SEO PPC »

Grup Google » dedicat pentru a citi știri SEO mai rapid.

Întâlnirile Lumea SEO PPC se încheie

Categorii

Articole recente

  • Numărul de locuri de muncă remote scade abrupt pentru prima oară în ultimii trei ani. Aplicările au ajuns, însă, la cel mai ridicat nivel din 2020 și până acum
  • Biz prezintă cel mai important eveniment dedicat inovației: BIZ INNOVATION FORUM
  • Tendințe și sfaturi în Content Marketing în 2023

Parteneri

Campanii email marketing, trimitere newsletter - Newsman

Newsletter


Click pentru newsletter »

Feed RSS general Lumea SEO PPC »

Feed RSS știri SEO/PPC »

Feed RSS știri evenimente speciale »

Termeni și condiții. Confidențialitate. Probleme cu diacriticele?

Conținutul se poate prelua cu precizarea sursei.
Site-ul folosește cookies.

Creative Commons License