Potrivit estimărilor GPeC împreună cu principalii jucători, comerțul online românesc va crește anul acesta cu aprox. 15% comparativ cu 2020, întregul sector ajungând astfel la aprox. 6,5 miliarde de euro generate de vânzările online, comparativ cu 5,6 miliarde de euro cât s-au înregistrat la finalul anului trecut.
Cifra face referire doar la produsele fizice comercializate prin internet, la care dacă s-ar adăuga și serviciile digitale sau plata facturilor la utilități, aceasta ar ajunge la aprox. 8 miliarde de euro, conform estimărilor PayU.
Sectorul de e-commerce a înregistrat un avans de 2-3 ani în contextul pandemiei, iar această evoluție a adus un număr foarte mare de români care a comandat online pentru prima oară.
Un studiu realizat de Nielsen Norman Group la începutul anului arăta că 20% dintre români au comandat pentru prima dată online după debutul pandemiei, iar 85% dintre cei care cumpără online au extins gama de produse cumpărate prin internet cu cel puțin o categorie nouă.
Potrivit studiului “International eComm Pulse 2021” realizat de iSense Solutions pentru GPeC, încrederea românilor în magazinele online a crescut semnificativ de la 32% în 2020 la 41% anul acesta, semn că shopping-ul online devine o metodă uzuală de a face cumpărături.
Gradul de încredere al românilor în magazinele online este mult mai mare decât în țări vecine precum Bulgaria (24%), Serbia (23%) sau Croația (23%), fapt care determină tot mai multe business-uri să migreze către online și poziționează România drept țară de interes pentru companiile internaționale care își extind prezența online în regiune.
Cifrele detaliate la zi despre starea sectorului e-commerce românesc, comportamentul de consum online al românilor, factorii care influențează decizia de cumpărare, categoriile de produse trending, importanța livrării rapide și a multiplelor opțiuni de livrare etc. vor fi prezentate, în premieră, la GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie, cel mai important eveniment de E-Commerce și Digital Marketing din regiune.
“Sectorul de e-commerce din România continuă să crească, tot mai mulți consumatori alegând conveniența asigurată de cumpărăturile online. Nu suntem încă o piață matură ținând cont că ponderea cumpărăturilor online din total retail se situează în jurul a 10 procente, dar potențialul de creștere este uriaș. Mă bucur să dezbatem toate aceste cifre și oportunități în cadrul GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie alături de invitați precum Iulian Stanciu (eMAG) sau Andrei Cânda (iSense Solutions)”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC. “Peste 30 de speakeri internaționali și români vor fi prezenți la GPeC SUMMIT 1-2 noiembrie abordând cele mai importante subiecte în E-Commerce și Marketing Online pentru a avea un magazin online de succes”, adaugă Andrei Radu.
Potrivit cercetării iSense, produsele de bricolaj reprezintă categoria de produse cu cea mai mare creștere în comerțul online din acest an, cu 20% peste anul trecut.
În ceea ce privește metoda de plată pentru cumpărăturile online, plata ramburs (cash la livrare) rămâne, în continuare, metoda de plată preferată a românilor, dar trend-ul este în scădere comparativ cu anii trecuți, doar 56% din cumpărătorii online alegând această metodă de plată comparativ cu peste 80% cât se înregistra în 2018.
GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie: Tot ce e esențial în E-Commerce și Digital Marketing
Pe lângă radiografia actuală a pieței românești de comerț electronic, în cadrul evenimentului GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie vor fi dezbătute cele mai importante subiecte dedicate celor care activează în E-Commerce și Marketing Online.
Evenimentul debutează cu 5 cursuri intensive care se vor desfășura exclusiv online, pe 1 Noiembrie:
- Strategia de Marketing în Social Media
- Google Analytics
- Marketing Online: Google + Facebook + Instagram + YouTube Ads
- Sfaturi practice de User Experience și Optimizarea Conversiilor despre cum să ai un magazin online de succes
- SEO – ghid practic pentru E-Commerce
Conferința GPeC SUMMIT din 2 Noiembrie aduce 5 speakeri internaționali de top:
- Joe Pulizzi (Autor și Expert în Content Marketing)
- Els Aerts (User Testing & Usability Evangelist)
- Karl Gilis (Expert în Optimizarea Ratei de Conversie)
- Rebecca Hugo (Senior UX Auditor)
- Ton Wesseling (Expert în A/B Testing și Optimizarea Conversiilor)
Acestora li se vor alătura unii dintre cei mai cunoscuți experți din Digital-ul autohton într-un eveniment-maraton de două zile dedicat industriei E-Commerce și Digital Marketing.
Toate detaliile, agenda evenimentului și înscrierile sunt disponibile pe site-ul GPeC, iar până pe 22 octombrie este valabilă Oferta Last Minute care aduce prețuri reduse celor interesați să participe: https://www.gpec.ro/gpec-summit-noiembrie/agenda/
–––––––
GPeC 2021 este un eveniment powered by FAN Courier
Gold Partner: VTEX
Brought to you by: Orange
Supported by: Google
Silver Partner: Retargeting
Recommended Payment Processor: NETOPIA Payments
Eveniment susținut de: Banca Transilvania, Canopy, Cora, Debonaire, DHL, DWF, eMAG Marketplace, Five Elements Digital, Frisbo, Gebrüder Weiss, GTS Telecom, MOLOSO, Plăți Online, Postis, Poșta Panduri, RTB House, Sameday, SEPHORA, Simplify
Partener Media Principal: PRO TV PLUS
Radioul Oficial: Kiss FM
Hosting Oficial: Hosterion
Wine served by: Domeniul Bogdan
Epic Comfort by: MOBEXPERT
Partajează pe WhatsApp
Pe plan profesional, mă ocup de audituri de site-uri pe partea de SEO și UX (SEO – optimizare pentru motoarele de căutare / UX – uzabilitate – experiența vizitatorilor), și realizez / mă ocup de mentenanță pentru site-uri pe platforma WordPress. Cofondator al lumeaseoppc.ro și al cetd.ro. Blogger pe olivian.ro.
Pe plan personal, caut să cresc, și pentru asta merg la evenimente, fac sport și încerc să trăiesc sănătos, fac voluntariat, citesc.
Detalii despre mine pe profilul de LinkedIn: linkedin.com/in/olivian/