Ce s-a schimbat în Content Marketing în 2023? Ce a rămas la fel? Opt experți în comunicare, speakeri în cadrul conferinței Content Marketing PRO, care se desfășoară online, pe 15 și 16 martie, ne spun care sunt trendurile în 2023.
Alexandra Ciucanu – Trainer și specialist în comunicare. Susține un masterclass de Reels (pe 16 martie) și este speaker în panelul gratuit „Video marketing în 2023”.
„91% dintre utilizatorii Instagram urmăresc videoclipuri pe platformă. Dacă nici acest lucru nu te convinge să incluzi Reels în planul tău de conținut, poate ideea că, zilnic, peste 1 miliard de Reels sunt distribuite în mesaje private te pune puțin pe gânduri.
Și nu, Reels în 2023 nu mai înseamnă doar dansuri și arătat spre bule de text! Autenticitatea, simplitatea și originalitatea prind teren, conform declarațiilor făcute de cei de la Instagram. Aceasta e o veste minunată pentru cei care nu luau Reels în considerare pentru că nu rezonau cu genul acesta de videoclipuri.”
Corina-Maria Scheianu – Chief Digital Officer @Digital Star. Susține un workshop – „Cum faci un raport profesionist de Social Media” și un masterclass – „Cum faci o campanie de content marketing de la A la Z” (pe 16 martie).
“Tendințele în Content Marketing de anul acesta, din punctul meu de vedere, sunt: Mesaje clare și simple, Eficientizarea timpului (prin AI) și Experiența utilizatorului. Desigur, nu aș trece cu rapiditate peste Autenticitate și Empatie. Și toate acestea sunt relativ ușor de urmărit și integrat în campaniile noastre de content marketing prin ascultare – nu este suficient doar să auzi, este bine să mai și asculți. Apoi, fă-ți treaba bine și rămâi deschis adaptării – suntem, totuși, în 2023, anul iepurelui de apă. Cum ieși din zona de confort descoperi că ești așteptat de oameni dornici să îți fie alături.”
Mihai Mihalcea – Consultant și trainer de comunicare pe Linkedin. Susține un workshop despre Linkedin pentru business.
“Din ce în ce mai multe branduri și persoane vor să comunice direct cu audiența lor, vor să se conecteze cu nișa în care vor să se poziționeze ca experți . În 2023, pe LinkedIn, cred că newsletterul va fi cel care va face diferența. Creatorii și brandurile din platformă se uită din ce în ce mai puternic în zona aceasta. 2023 va fi despre a comunica direct cu nișa ta, despre a te poziționa ca o sursă de comunicare cu resurse, cu informații, despre a construi o comunitate care poate să genereze valoare și rezultate. “
Ovidiu Oltean – Trainer & Consultant public speaking. Participă la sesiunea de networking online cu tema „Trucuri pentru clipuri video atractive pentru Social Media”.
“Ideea mea este: Învață să-ți concentrezi ideile în maximum 60-90 de secunde. Alege-ți o micro nișă cu o nevoie sau durere evidentă și oferă conținut relevant, practic și concis.”
Robert Tatoi – CEO @ Play Vertical. Susține un workshop despre TikTok pentru business.
“Tendințele principale în Content Marketing în 2023, conform experienței mele sunt:
- Volum – Social media va pune în prim plan volumul de content, nu calitatea video a contentului.
- Comunitate – Interacțiunea cu audiența devine primordială pentru business-uri odată cu dezvoltarea Video Replies, Channels, etc.
- Hiper-viteza – Companiile din domeniul de marketing vor fi nevoite să integreze tool-uri AI odată cu apariția răsunătoare a Chat GPT.”
Mădălina Preda – Chronic Disorganization Specialist®. Vorbește în panelul gratuit „Cum îți protejezi sănătatea mintală când lucrezi în Content Marketing” și îți oferă bune practici pentru a fi performant în profesia ta.
“Organizarea și planificarea pun umărul puternic la cum va arăta businessul nostru, la cum va fi mediul în care vom lucra, la cine vom fi în viitor. Iar asta este o formă de grijă de sine. Dacă ar fi să aleg un singur sfat pe care să îl ofer specialiștilor în marketing, ar fi această schimbare de perspectivă: raportați-vă la organizare ca la o formă de îngrijire a sinelui și căutați să o integrați ca atare.”
Sabina Cornovac – SocialPedia Founder. Deschide conferința Content Marketing PRO.
“Care sunt tendințele în content marketing? Ne întrebăm în fiecare an și parcă mereu par aceleași. În goana după nou, uităm de autenticitate, curaj, responsabilitate, calitate, sinceritate, comunitate, personalizare, relevanță și empatie. Sper ca toți oamenii de digital să și le amintească și să le integreze în tendințele din 2023. În plus, mi-ar plăcea ca în social media să vedem mai multă calitate decât cantitate, însă asta depinde de toate taberele implicate: agenții, clienți și creatori de conținut. Rămâne să ne auzim la Content Marketing PRO 2024 ca să vedem dacă a fost așa sau nu.”
Iulia Stănescu – SocialPedia Co-Organizer. Este moderatorul panelului gratuit “Cum îți protejezi sănătatea mintală când lucrezi în Content Marketing”
“În 2023, Content Marketingul este mai mult ca oricând despre autenticitate și despre conectarea cu comunitatea prin intermediul conținutului. Într-o epocă a clipurilor scurte, toți suntem în căutarea de idei care să ne facă virali. Doar că „viralul” presupune muncă, nu doar o sclipire de moment. Ce faci după ce clipul tău a ajuns la milioane de persoane? Cum reușești să păstrezi noii urmăritori aproape? Prin conținut autentic, bineînțeles. Prin postări constante, care să provoace la discuții productive și care să-ți fidelizeze oamenii din comunitate.”
Cea de-a doua ediție a conferinței full-day online, Content Marketing PRO, dedicată specialiștilor în comunicare digitală aflați la orice nivel de pregătire, are loc pe 15 și 16 martie, online, pe siteul ContentMarketingPRO.ro. Este un efort comun al echipelor Online Mastery și SocialPedia, cu peste 15 ani de experiență în comunicarea online. Ediția de anul acesta aduce o noutate: două masterclass-uri.
La Content Marketing PRO, toată informația este 100% practică, putând fi pusă în aplicare imediat pentru business sau brand. Evenimentul se întâmplă pe parcursul a două zile.
Pe 15 martie, participanții au acces la două paneluri + sesiuni de networking cu participare gratuită și două secțiuni (“Comunicare online de la A la Z”, “Raportare și optimizare”) organizate în 6 workshop-uri, cu bilet de acces.
Ziua de 16 martie este dedicată celor două Masterclass-uri de câte 3,5 ore fiecare, cu locuri limitate: “Cum faci o campanie de content marketing de la A la Z” – susținut de Corina-Maria Scheianu – Head of Social Media @ Digital Star și “Reels Masterclass” – susținut de Alexandra Ciucanu – Trainer și specialist în comunicare.
15 speakeri au confirmat prezența în cadrul evenimentului: Corina-Maria Scheianu – Head of Social Media @ Digital Star, Raluca Anton – Doctor în psihologie și psihoterapeut, Andrei Roșca – Change Strategist, Mădălina Preda – Chronic Disorganization Specialist®, Time Management & Productivity Specialist și CVOP™️ – Certified Virtual Organizing Professional, Cosmin Cimil – Fondator & Video strategist @ Kreafilm, Alexandra Ciucanu – Trainer și specialist în comunicare, Mihai Mihalcea – Consultant și trainer de comunicare pe Linkedin, Ionuț Țuța – Expert în comunicare pe Instagram, Liviu Taloi – Data Insights Manager @ DWF, Sorin Drăghici – Cofondator @DWF; Călin Biriș – Fondator @Online Mastery, Robert Tatoi – CEO @FollowArt Production, Ovidiu Oltean – Trainer & Consultant public speaking, Sabina Cornovac, Fondator SocialPedia, Iulia Stănescu, Co-Organizator SocialPedia.
Parteneri: Banca Transilvania, Eventmix
Parteneri media: Kiss FM, IQAds, SocialWeb, Flawless, Spot Media, Content Marketing Romania, Viața de freelancer, Ecompedia, Lumea SEO PPC, Mihaela Lemnaru, Olivian Breda, Bizz Club, Librăria de design, @tarathehost, Skeells.
Despre organizatori
Despre Online Mastery
Online Mastery este un brand dedicat cursurilor și consultanței de marketing online, fondat de către Călin Biriș. Pe platforma onlinemastery.ro poate fi accesat cursul omonim de marketing online de la A la Z, care cuprinde peste 180 de lecții și interviuri în format video. Până în prezent, la cursurile și prezentările Online Mastery au participat peste 15.000 de antreprenori și specialiști sau începători în marketing și comunicare.
Călin Biriș
Antreprenor, marketer, trainer și consultant, cu peste 13 ani de experiență. A lucrat direct cu peste 150 de companii naționale și internaționale, ajutându-le să fie mai competitive în mediul online. De asemenea, timp de 4 ani a condus și asociația de tineri profesioniști în comunicare IAA Young Professionals Cluj.
Despre SocialPedia
SocialPedia este un proiect educațional dedicat tuturor pasionaților și specialiștilor în digital din România. Premiat la Webstock 2018, proiectul s-a transformat într-un eveniment lunar, unde oameni de succes din online împărtășesc secretele muncii din spatele ecranului. Obiectivul nostru? Sã contribuim la creșterea calitativă a comunității de digital din țară.
Sabina Cornovac
De 15 ani creator de conținut și social media specialist, Sabina Cornovac se dedică dezvoltării de proiecte educative pentru comunitatea de social media din România și este adepta conceptului de comunicare Human2Human. Sabina scrie pe https://www.sabinacornovac.ro/ și este creatoarea comunității #SocialPedia.
Despre Iulia Stănescu
Iulia Stănescu este digital communications consultant. Are un puternic background în jurnalism online și PR. Cu peste 15 ani de experiență în comunicarea digitală, Iulia crede cu tărie în conținutul original și în interacțiunea dintre oameni, atât online, cât și offline. De doi ani de zile a început să lucreze pe cont propriu și are în portofoliu clienți din zona culturală, turism, educație financiară, antreprenoriat, evenimente și fotografie
Partajează pe WhatsApp
Pe plan profesional, mă ocup de audituri de site-uri pe partea de SEO și UX (SEO – optimizare pentru motoarele de căutare / UX – uzabilitate – experiența vizitatorilor), și realizez / mă ocup de mentenanță pentru site-uri pe platforma WordPress. Cofondator al lumeaseoppc.ro și al cetd.ro. Blogger pe olivian.ro.
Pe plan personal, caut să cresc, și pentru asta merg la evenimente, fac sport și încerc să trăiesc sănătos, fac voluntariat, citesc.
Detalii despre mine pe profilul de LinkedIn: linkedin.com/in/olivian/