Follow-up: Content Marketing PRO – aptitudini practice (2023.03.15)

În data de 15 martie 2023 a avut loc Content Marketing PRO.

Mai jos, notițele mele de la eveniment.

Cum îți protejezi sănătatea mintală când lucrezi în Content Marketing

Descoperă bune practici pentru a fi performant în profesia ta, fără să-ți pui în pericol sănătatea mintală.
Speakeri: Raluca Anton, Andrei Roșca, Mădălina Preda.
Moderator: Iulia Stănescu.

RA: Mediul de lucru a devenit foarte complex, și mintea noastră nu s-a adaptat foarte bine la această complexitate.
MP: Trebuie să te gândești care e sensul vieții tale.
Poți să organizezi spațiul fizic, care are o influență asupra stării interioare.
AR: În zona de business, pentru performanță, ai nevoie să te compari cu alții.
Dar ai nevoie ca aceste comparații să fie corecte.
Ai nevoie să conștientizezi de câteva ori pe zi că ce vezi pe social media s-ar putea să nu fie realitatea.
RA: Există o criză de identitate în prezent.
Social media a profitat de acest gol, și oferă oportunitatea de a avea o identitate.
Trebuie să știi ce misiune ai, ce vrei să faci.
MP: Există speranța că ce a funcționat pentru alții va funcționa și pentru tine. Dar ai nevoie de soluții personalizate. Trebuie să te cunoști pe tine, să știi ce ți se potrivește.
IS: Lumea vorbește mai mult despre burnout, anxietate, frici.
RA: Ai nevoie să reușești să construiești o predictibilitate a mediului în care trăiești.
AR: Se spune uneori din partea clienților că vor să dispară anxietatea, fără să facă schimbări.
Ai nevoie de echilibru, să fii la mijloc între overachievment și relaxare.
Posibil soluții: sport de 2-3 ori pe săptămână, hobby-uri, meditație (exerciții de respirație), bucăți din zi de 2-3 ore în care las telefonul din casă și ies în parc și mă uit la oameni.
Ai nevoie de oaze de liniște, ca să poți compara cu viața când alergi.
MP: Ai nevoie să te cunoști pe tine, să ai un sistem de suport, educație (inclusiv sănătatea mintală) și, la final, să acționezi. Aceste 4 lucruri merg în paralel.
AR: Performanța nu este despre echilibru ideal.
Oamenii care ajung să facă performanță au o viață personală vraiște.
RA: Echilibrul se stabilește pe o perioadă mai lungă timp.
MP: Oamenii aleg de multe ori să renunțe la somn (apar dezechilibruri), mâncare, mișcare.
Sănătatea ar trebui să aibă prioritate mare.
AR: Claritatea te ajută să prioritizezi.
RA: Una din cele mai importante întrebări – De ce?
MP: Pornim de la roluri.
RA: Pause and think.
AR: Ajută să lucrezi la relația cu controlul și lipsa de certitudine.
MP: Ai nevoie de un sistem de lucru.

LinkedIn pentru business – Mihai Mihalcea, Consultant și trainer

Setări profil personal
– Testează profil LinkedIn și de pe mobil; majoritatea vizitatorilor vor vedea profilul pe mobil;
– Există setări pentru profilul de LI care se văd doar pe mobil, nu și pe desktop;
– Poza de profil: fă o acțiune;
– Cover photo: funcțional, nu frumos;
– Headline: De ce? Pentru cine? Ce? Cum?
– Talks about: Pune hashtag-uri;
– Story cover: necesitate, soluție, CTA;
– Poți pune un hyperlink – Cârlig de marketing;
– Providing services: arată-le cum poți dezvolta afacerea lor;
– About: necesitate, soluție, gratuitate, CTA;
– Services: fă-i să înțeleagă rapid;
– Media showcase;
– Reviews;
– Testimoniale;
– About: De ce, momentul, pentru cine, gratuitate, linii de servicii, validarea pieței, CTA;
– Postări pin/carusel cu postări pin; (featured)
– Experiență – comunicare; nu lua fișa postului, oferă resurse, linkuri, rezultate pe care le poți expune; titlu/descriere/media;

De urmărit în pagini de companie
– Ieși din zona Me / Me / Me, vezi ce vor clienții să rezolve;
– Cover / Imagine de fundal / Logo;
– Slogan;
– Descriere; pune misiune, viziune, valori; este o secțiune funcțională; „așa, și?” – pune-ți întrebarea asta; arată cum poți rezolva cele mai importante probleme; poți veni cu o soluție / pași;
– Butoane;
– Hashtags; poți pune 3 hashtag-uri – contează pentru nișă; vezi câți urmăritori are un hashtag căutându-l pe LI; fă un hashtag pentru companie, de brand;
– Sector activitate;
– Site web;
– Gestionați alte limbi pentru numele de pagină și descriere;
– Locațiile;
– Colectați clienți potențiali pe pagină;
– Pagini de prezentare;
– Modul Loc de muncă;
– Buletin informativ;
– Verificare angajat;
– Specializări;
– Există câmp de lead-uri în paginile de LI; vreau un demo; vreau să vorbesc cu cineva de la Sales;
– Poți avea newsletter; exemplu pozitiv: revista Cariere;
– Poți face employee verification;

Ce să postezi în LinkedIn:
– Generează valoare pentru audiența ta;
– Obține credibilitate și încredere;
– Generezi recomandări și comunicări directe;
– Îți va crește rata de răspuns la cereri de conexiuni și mesaje;
– Dezvolți și consolidezi brandul personal;
– Postează minim 2-3 ori/săptămână, maxim o dată pe zi, nu mai contează ora;
– Postează 5 mesaje de captări atenție; un mesaj de vânzare colaterală (să vinzi produse/servicii colaterale); o postare de vânzare directă (să vinzi produse/servicii direct);
– E important să avem reacții – like, comentarii, share;
– Tipul de content – diversificare și testare;
– Folosește Polls în LinkedIn (quiz-uri); LinkedIn le promovează; 2-4 opțiuni de vot; sunt un mijloc de a genera dezbateri; pot genera oportunități și leaduri; întrebările sunt relevante; cereți comentarii; nu le setați pentru perioada maximă 2 săptămâni, ci o săptămână sau 3 zile;

Sfaturi pentru postări pe LinkedIn:
– Consecvență;
– Creativitate;
– Mix adecvat de conținut;
– Începeți cu 2-3 postări / săptămână;
– Generați valoare;
– Folosiți regula 5.1.1;
– Planifică în avans;

Cum faci un raport profesionist de Social Media – Corina-Maria Scheianu, CDO @Digital Star

Poți personaliza strategia de marketing pentru fiecare platformă în parte.
Poți avea raportare instantanee sau de la lună la lună, sau de la an la an.

Dacă te adresezi directorilor executivi, rapoartele trebuie să fie mai sumare.

Stabilește obiectivele SMART.

Cele mai întâlnite metrici:
– Top postări.
– Conversii.
– Interacțiuni.
– Demografice.
– Reach.

Date Analytics GA3/UA:
All traffic => Channels.
Acquisition => Social => Network Referrals.

Slide introductiv: scop / strategie / tactici / metrice.
Slide detalii: un singur slide cu rezultate.

E important să vezi ce a mers bine și ce nu în campanii.

Nu uita de competiție.

ZeList Monitor – Welcome https://www.zelist.ro/monitor/

Când pui concluzii, pune lucrurile în context.

Video marketing în 2023

Trenduri, instrumente practice, tips & tricks.
Speakeri: Robert Tatoi, Cosmin Cimil, Alexandra Ciucanu
Moderator: Călin Biriș

AC: O româncă a avut cel mai popular reel din lume la un moment dat.
RT: Poți face conținutul diferit pe platforme diferite, dar cel mai popular pe o platformă are tendința să fie popular și pe altele.
CC: Contează mult ce obiective are fiecare brand – vizibilitate / lead-uri / clienți.
CB: Se fac clipuri scurte, cu caption, din filme lungi.
RT: E mai simplu să filmezi cu 4K, și să editezi ulterior.
Da, se poate face și doar cu filmarea din telefon, dar durează mai mult procesarea.
Poți face unele filme cu mobilul, de exemplu pentru unele efecte/filtre.
CC: În zona de B2B poate nu funcționează unele tipuri de reels. Poate fi relevant să ai un funnel.
CB: Vezi care sunt cele mai importante criterii pentru un client, și fă un video pe un anumit punct al serviciului oferit.
CC: Reels educaționale pot fi un pic mai lungi.
YouTube – poți avea materiale educaționale de la 2-3 minute la 10, până o oră pentru podcast.
Pentru lungimea optimă a unui video contează ce faci cu el, și pe ce platformă îl postezi.
AC: Lumea se așteaptă să vii cu o rețetă care funcționează peste tot, și să se realizeze obiectivele pocnind din degete.
Specific Instagram – vor începe să favorizeze conținutul original vs. conținutul preluat sau trendurile.
Chiar dacă nu ai un video viral, poți posta conținut constant și să îți atingi obiectivele de leaduri / vânzări.
RT: Poți merge foarte mult pe trenduri, sau pe conținut foarte nișat.
Dacă ești un ecommerce și ai produse foarte variate, e indicat să mergi mai broad pe promovare.
Cu cât un serviciu este mai scump – cu atât conținutul ar trebui să fie mai nișat.
CC: Dacă ai nevoie de strategie, ads, realizare, pachete complete, poți externaliza serviciul.
CB: Chiar dacă extrenalizezi un serviciu, tot ai nevoie de un marketing manager care să fie project manager pe proiect în colaborare cu agenția.
AC: Pe Instagram lucrurile au început să ajungă la un nivel similar cu TikTok.
Instagram – 3-5 hashtaguri pe postare.
Funcționează mai mult pentru indexare.
Contează ce texte punem în descriere, pentru SEO.
RT: Toate departamentele din firma noastră folosesc ChatGPT.
AC: Folosesc Canva pentru stock videos.
Acordați atenție zonei de video marketing. Se poate la nivel de bază sau înalt.

Instagram pentru business – Ionuț Țuța, Consultant & trainer

Poți face videouri verticale adăugând texte deasupra videourile filmate orizontal.

Postează în Reels: Rolex, ZARA, BMW.

De ce să postezi în Reels?
– Expunere crescută;
– Ajungi la persoane care nu te urmăresc;
– Formatul video va fi întotdeauna mai atrăgător;
– Posibilitatea de a te folosi de trenduri și să creezi conținut viral.

Pe Instagram nu e ușor să ajungi la 1M views.

Nu poți vedea exact numărul celor care au dat Share to Story.

Nu cred că Instagram favorizează clipurile care sunt filmate direct din aplicații.

Pe de altă parte, melodiile recomand să fie din aplicație.

Intervalul de postare optim depinde mult de client și de tip conținut, nu e o regulă generală.

Dacă ești un restaurant și postezi meniul zilei, pune-l dimineața, să fie văzut până la prânz.

Dacă ești un influencer pe business și dezvoltare personală, poți posta seara, ca antreprenorii să termine lucrul de zi cu zi.

Axează-te ca postarea ta să aibă cât mai mare vizibilitate la începutul postării. Nu te axa să ai views pe termen lung, ci cât mai rapid.

Când pui video-uri, pune video-uri cu subtitrare.

Când pui în descriere tot ce ai de zis într-un video, oamenii nu mai văd video-ul. Descrierea trebuie să fie un cârlig pentru video.

Orice postare ar trebui să aibă call-to-action.

Dacă cineva îți scrie un comentariu, poți pune întrebări pentru a crește engagementul.

Dacă faci scroll și treci rapid peste un anumit tip de conținut, Instagram nu îți va mai da conținut de acel tip. Algoritmul încearcă să „ghicească” ce îți place.

CapCut | All-in-one video editor https://www.capcut.com/ – pune subtitrare în multe limbi. Are și variantă gratuită.

Dacă Instagram vede că un utilizator a consumat conținut într-o anumită limbă, îi poate arăta conținut în acea limbă pe viitor. Dar, la modul general, nu vei vedea conținut în limbi pe care nu le cunoști.

Ionuț Țuța postează tagurile în descrierea clipurile.

De asemenea, distribuie reel-urile și pe Facebook.

Hashtag generator for Instagram and Twitter in country Romania. Search top hashtags. https://www.tagsfinder.com/en-ro/

Poți adăuga subiecte în Reels, e o facilitate recent introdusă, ajută.

Poți edita un reel după programarea lui – inclusiv tagurile -, fără să afecteze distribuirea.

Cum măsori rezultatele campaniilor cu Google Analytics – Liviu Taloi, Data Insights Manager @DWF

De ce am nevoie să măsor conversiile? Ca să pot evalua evoluția business-ului.
GA3 goal => GA4 conversie.
DDDM – Data-Driven Decision Making.
Avem nevoie de metode și dimensiuni/metrici pentru lucruri precum: CTR, vizibilitate zone de conținut, click pe zone cheie, clickuri către surse externe.

E necesar să folosești corect UTM-uri.

Ai nevoie de un dashboard pentru monitorizare campanie: campanie > ad group > cuvânt cheie > audiență – grafice, calcule, metrici combinate (eficiență).

Pentru construire de UTM-uri https://ga-dev-tools.google/campaign-url-builder/

Data Studio => Looker Studio https://lookerstudio.google.com/

Gândesc => Fac => Măsor => Optimizez.

Repetă întrebarea „De ce?” de 5 ori.

Succesul se definește diferit în funcție de strategia de dezvoltare pe online, se măsoară diferit, iar KPI-urile din primul an nu sunt aceleași după 3 ani de maturitate digitală.

Piwik PRO Analytics Suite | On-premises & private cloud https://piwik.pro/

Cum folosești inteligența artificială în content writing & SEO – Sorin Drăghici, Cofondator @DWF

Demo folosire Chat GPT cu un API propriu DWF.ro pentru a genera articole cu un input minim. Articolele trebuie revizuite, ulterior.

Poate fi un avantaj competitiv mare.

Futurepedia – The Largest AI Tools Directory | Home https://www.futurepedia.io/

Privește ChatGPT-ul cu entuziasm și atenție. Vezi ce poți folosi, ride the wave.

Despre eveniment:

Parteneri: Banca Transilvania, Eventmix

Parteneri media: Kiss FM, IQAds, SocialWeb, Flawless, Spot Media, Content Marketing Romania, Viața de freelancer, Ecompedia, Lumea SEO PPC, Mihaela Lemnaru, Olivian Breda, Bizz Club, Librăria de design, @tarathehost, Skeells.

S-au deschis înscrierile pentru a doua ediție a Content Marketing PRO - singura conferință din România de content marketing 100% online, dedicată specialiștilor în comunicare digitală

Partajează pe WhatsApp