Google’s deadline for organizations using its services in the EU/EEA and UK for advertising is March 2024. Companies need to implement a Google-certified consent management platform, like Cookiebot CMP. If they don’t, they will still be able to serve ads, but without access to personalization functionality. […]
Under the EU user consent policy, third parties that use Google’s platforms and services need to meet the following requirements:
- obtain legally valid consent from end users for:
- use of cookies or other local storage where legally required, and
- collecting, sharing and using personal data from audiences for ad personalization
- when requesting consent from end users, parties must:
- retain records of users’ consent choices
- enable end users to revoke their consent any time, with clear instructions for how to do so
Partajează pe WhatsApp
Pe plan profesional, mă ocup de audituri de site-uri pe partea de SEO și UX (SEO – optimizare pentru motoarele de căutare / UX – uzabilitate – experiența vizitatorilor), și realizez / mă ocup de mentenanță pentru site-uri pe platforma WordPress. Cofondator al lumeaseoppc.ro și al cetd.ro. Blogger pe olivian.ro.
Pe plan personal, caut să cresc, și pentru asta merg la evenimente, fac sport și încerc să trăiesc sănătos, fac voluntariat, citesc.
Detalii despre mine pe profilul de LinkedIn: linkedin.com/in/olivian/