Luna cu promoții de Black Friday a luat sfârșit, iar 4Service și-a propus să exploreze aspecte ale comportamentului de achiziție din mediul urban cu privire la categoriile de produse care au participat în această campanie.
Analizele noastre relevă că în zilele de Black Friday, aproximativ 51% dintre respondenți optează pentru o experiență hibridă de cumpărături, consumatorii diversificându-și metodele de achiziție, explorând atât magazinele fizice, cât și platformele online.
Un alt procent semnificativ de 23% preferă să își achiziționeze produsele exclusiv online, iar 6% preferă să facă cumpărăturile doar din magazinele fizice. De menționat este faptul că această categorie cuprinde în cea mai mare parte consumatori care aleg să achiziționeze electrocasnice mari (16%) sau produse pentru întreținerea locuinței (13%). De asemenea, 20% dintre respondenți afirmă că, în mod obișnuit, nu participă deloc la cumpărăturile de Black Friday.
Anul aceasta de Black Friday 31% dintre românii din mediul urban au ales să cerceteze ofertele și să-și planifice în avans lista de cumpărături, în timp ce 38% s-au lăsat ghidați de impuls, luând decizii de moment în ziua respectivă, în special cei cu venituri mari de peste 8000 de RON în gospodărie (46%). De asemenea, 32% au declarat că nu au achiziționat nimic cu ocazia acestei campanii.
Totodată, în medie, bugetul alocat pentru cumpărături în cadrul campaniei de Black Friday din acest an s-a situat la 1500 de RON. Detaliind această tendință, bărbații au avut un buget mediu mai generos, de aproximativ 2000 de RON, în timp ce femeile au optat pentru un buget mediu de 1000 de RON.
Analiza topului categoriilor de produse achiziționate dezvăluie că cele mai populare au fost din sfera produselor de îngrijire personala și cosmetice (aparate pentru îngrijirea părului, parfumuri, machiaje, periuțe electrice etc.), fiind cumpărate de aproximativ 38% din totalul de respondenți. De asemenea, această categorie a fost preferată într-o proporție semnificativ mai mare de către femei (51%) și de către persoanele cu un venit mai redus, de până în 4000 de RON pe gospodărie (55%).
Locul al doilea în topul preferințelor de cumpărături de Black Friday a fost ocupat de articolele de îmbrăcăminte și încălțăminte, înregistrând o cotă de 35%, iar pe poziția a treia s-a plasat categoria electrocasnicelor mici, care a atras atenția a 33% dintre cumpărătorii activi din mediul urban.
De asemenea, în acest an observăm un nivel redus de interes pentru categoria de gaming și jocuri, doar 4% dintre respondenți recunosc că au profitat de reducerile oferite la aceste produse. Este evident că această categorie nu a fost la fel de atractivă pentru cumpărători în cadrul campaniei de Black Friday, sugerând o schimbare a preferințelor sau a priorităților în rândul consumatorilor.
Cercetarea a fost efectuată de firma internațională de cercetare 4Service în România, în noiembrie 2023. Studiul a fost aplicat pe un eșantion general de 384 de respondenți, reprezentativ statistic la nivel național, format din persoane active cu vârsta între 18-65 de ani din mediul urban, având un nivel de încredere de 95% și o eroare de eșantionare standard de +/- 5%.
Partajează pe WhatsApp
Pe plan profesional, mă ocup de audituri de site-uri pe partea de SEO și UX (SEO – optimizare pentru motoarele de căutare / UX – uzabilitate – experiența vizitatorilor), și realizez / mă ocup de mentenanță pentru site-uri pe platforma WordPress. Cofondator al lumeaseoppc.ro și al cetd.ro. Blogger pe olivian.ro.
Pe plan personal, caut să cresc, și pentru asta merg la evenimente, fac sport și încerc să trăiesc sănătos, fac voluntariat, citesc.
Detalii despre mine pe profilul de LinkedIn: linkedin.com/in/olivian/