(Notă: guest post Ionuț-Radu Munteanu)
Eu sunt un fan al oamenilor, a evoluției și transformării lor.
Din dorința de a ajuta echipa să crească, să se îmbunătățească am ajuns la concluzia ca avem nevoie de mai multe metode prin care putem susține procesul de învățare.
Am fost inspirați și de exemple internaționale, cum ar fi jocul lui Robert Kiyosaki despre fluxului banilor.
Din energia pe care boardgame-urile o generează în jurul mesei a luat naștere ideea de a construi propriul suport de învățare prin joc pentru primii pași în digital marketing.
Pornind de la ideea conștientizării nevoii de a face procesul de învățare mai ușor, împreună cu echipa WebDigital, am construit Clickplanners.
Am văzut că și în jurul nostru sunt astfel de jocuri care asista la descoperire și introspecție, la comunicare și înțelegere, precum “Inside Hero” de pe piața românească sau bine-cunoscutul “The Leadership Game” a lui John Maxwell.
Scopul boardgame-ului Clickplanners este să combine informațiile despre partea tehnica a promovării online cu exemple și situații reale, complet întâmplătoare pentru a facilita procesul de învățare.
Prima versiune Clickplanners a fost jucată în august 2017 la Școala de vară – Gpec, unde am avut parte de o experiență dificilă. A fost complicat să gestionăm atât de mulți oameni care aveau multe întrebări, mai ales ca jocului îi lipseau câteva componente esențiale.
Am tratat această provocare ca pe o oportunitate și oamenii au simțit asta. Am primit feedback suportiv atât de la Raluca Radu și Andrei Radu, organizatorii Gpec, de la Valentin Radu, CEO – Omniconvert cât și de la cei din sală.
Cuvintele lui Horia Neagu și-au găsit forma în realitate imediat, care pe langa elemente de detaliu a spus ca un boardgame trebuie să aibă un “board”. Și am acceptat instant.
Ne-am întors la birou și împreună cu Andrei Stan, colegul cel mai pasionat de boardgame-uri, am trecut la treabă.
Am testat apoi versiunea nouă a jocul cu echipa WebDigital și prietenii săi și am observat că participanții erau mai mult triști decât fericiți după ce jucau Clickplanners.
Asta din cauza faptului că pierdeau, scenariile erau descurajatoare, era frustrantă promovarea online în acest fel.
A trebuit s-o luăm de la capăt, am schimbat unele cardurile cu scenarii, altele au rămas, am mai adăugat multe noi pentru a ne asigura că fiecare participant are șanse la mai multe experiențe pozitive.
Această schimbare a fost pusă în practică atunci când am fost invitați în cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA) cu 38 de studenți în sală. A fost o seară de succes, nici nu am observat când s-a făcut 21:30, când am fost practic dați afara de personalul administrativ.
Am fost apoi invitați la SNSPA pentru a organiza acest workshop aproape cu regularitate. L-am împărțit în două, o parte în care vorbeam despre metafore și teorie și cea de-a doua, când am jucat efectiv și ne-am însușit cunoștințele.
Apoi ne-am dat seama că poate fi jucat de oricine dornic să înțeleagă partea de promovare online.
La următorul workshop organizat intern, pe care l-am susținut cu echipa de la Leroy Merlin am personalizat boardgame-ul prin adăugarea a 50 de noi scenarii și noi magazine online din zona “Home & deco”.
Și – voilà! Astăzi avem versiunea remasterizată a boardgame-ului la care te invităm să participi pe data 8 octombrie, organizat în două sesiuni, împreună cu echipa mea la Hotel Cișmigiu, București.
200 de oameni au jucat Clickplanners până astăzi, au învățat și s-au familiarizat cu promovarea online.
Dacă ești o persoană curioasă și vrei să afli dacă ești potrivit pentru marketing-ul digital atunci aici găsești mai multe despre ce opțiuni ai pentru a participa la workshop.
Te simți norocos? Poți participa și gratuit. WebDigital oferă prin tragere la sorți 5 burse, iar câțiva dintre partenerii și clienții WebDigital și-au arătat interesul pentru a susține și ei câțiva participanți.
În cazul în care vrei să ai șansa să participi gratuit trebuie să completezi formularul, iar rezultatele tragerii la sorți vor fi anunțate pe data de 1 octombrie 2019 pe pagina mea de Facebook și pe pagina de Facebook WebDigital.
La ce să te aștepți?
La o zi plină de energie pozitivă organizată în două sesiuni a câte 3h și jumătate, cu două grupe diferite. Ai libertatea totală să alegi la care dintre sesiuni vrei să vii și să înveți.
Dacă vrei să fixezi și mai bine informația poți să vii la ambele sesiuni. Vei parcurge partea teoretică de mai multe ori și vei putea sa joci încă o dată.
Sunt sigur că atmosferă și structura workshop-ului te vor ajuta să-ți clarifici noțiunile ce țin de promovarea online.
Dacă crezi că acest eveniment nu este pentru tine, te rog să dai un share! E o oportunitate făină potrivită pentru unul dintre prietenii tai.
Trimite-i linkul și îți va fi recunoscător. :)
Iar pentru orice întrebare ne poți contacta pe email-ul viorica@imunteanu.com.
(Notă: guest post Ionuț-Radu Munteanu)
Partajează pe WhatsAppPe plan profesional, mă ocup de audituri de site-uri pe partea de SEO și UX (SEO – optimizare pentru motoarele de căutare / UX – uzabilitate – experiența vizitatorilor), și realizez / mă ocup de mentenanță pentru site-uri pe platforma WordPress. Cofondator al lumeaseoppc.ro și al cetd.ro. Blogger pe olivian.ro.
Pe plan personal, caut să cresc, și pentru asta merg la evenimente, fac sport și încerc să trăiesc sănătos, fac voluntariat, citesc.
Detalii despre mine pe profilul de LinkedIn: linkedin.com/in/olivian/