Despre 5 Euro

Salut,

Ne-am hotărât să avem o taxă de 5 Euro pentru întâlniri. Justificarea mai jos.

Întâi, două feed-back-uri inițiale:

#1: Olivian taxa mi se pare cam mare pentru cei neinitiati in tainele SEO si PPC. Si prea mica pentru clienti care ar fi interesati de anumite servicii SEO si PPC, pretul dand perceptia de low quality. Ma intreb daca o sa va loviti de primul drop de participanti din istoria evenimentului. Cred ca o taxa modica de 5 sau 10 lei ar fi fost foarte indicata sau alt model de monetizare. My 2 cents…

#2: De ce ati recurs la aceasta metoda prin SMS? Stiu ca taxele practicate de operatorii de telefonie mobile sunt foarte mari. Nu era mai simplu sa se perceapa o suma putin mai mica la intrare fara intermediari? Eu zic ca ar fi fost mult mai simplu asa si m-as fi prezentat in continuare la lumea SEO-PPC. In felul acesta nu cred ca are rost sa ne mai vedem. Sincer imi pare rau ca ne vom desparti, dar asta este…
&
Avand in vedere ca evenimentul dureaza cel putin doua ore, automat va exista si consumatie din partea fiecarui participant, cum s-a intamplat si pana acum. Eu zic ca o taxa de 10-15 lei ar fi ok pentru toata lumea, ca pana la urma nu cred ca primiti mai mult inapoi de la operatorul (intermediarul) de telefonie mobila.

Cum vedem noi toate astea?

  • Ne trebuie bani ca să ne menținem. Avem deja mulți oameni implicați în proiect, lucrurile, pur și simplu, costă (timp + resurse fixe + consumabile).
  • Ne trebuie bani ca să creștem. Orice am vrea în plus, costă.

Despre justificarea costurilor. 

  • Nu gândim retroactiv. Nu ne uităm în urmă și zicem „Am făcut 70 de ediții gratuite, de la 71 plătiți”. Nu despre asta e vorba. E vorba „merită să participi la #71 pentru 5 Euro”? Atât.
  • Nu dorim filtrarea participanților. Vrem să vină, în continuare, oricine la LSP. Suma de 5 Euro ni se pare ne-filtrantă, pe acest criteriu.
  • Credem că, curând sau încet, putem aduce valoare și mai mare decât costul. Pe termen lung, ar trebui să putem amortiza prin beneficii costurile pentru participanți.

Ce oferim?

  • Prezentări ale speakerilor.
  • Networking.

Despre branding și preț:

  • Nu există prețul ideal. 2 Euro are niște avantaje, și 50 de euro are niște avantaje. 5 Euro ni se pare o medie de bun simț între a pretinde un preț premium și a cere un preț absolut minim, doar pentru costurile actuale.

Despre relație și bani:

  • Ne place de voi. Ne simțim bine la eveniment. Ne bucurăm că ați venit. Ținem la voi. Ne pasă de ce am făcut noi, împreună. Noi + voi = noi. Contează asta.
  • Dar avem costuri de acum și vom avea costuri ca să creștem.

5 Euro e balansul între cele două de mai sus.

„I like having a service I can pay for, because when you buy something, you’re the customer, not the product.” (Seth Godin)

Partajează pe WhatsApp

13 comentarii la „Despre 5 Euro”

  1. Multumesc foarte mult ca ati evitat sa raspundeti la intrebarea aceasta: „Eu zic ca o taxa de 10-15 lei ar fi ok pentru toata lumea, ca pana la urma nu cred ca primiti mai mult inapoi de la operatorul (intermediarul) de telefonie mobila.”.
    Eu zic ca se putea ajunge la o cale de mijloc si sa se introduca si plata la intrare. Mai mult de 2 euro nu cred ca primiti din partea operatorilor de telefonie. Mai bine introducem si plata prin paypal, nu e mai „profi” asa?

  2. Mihai, ai intuit bine, operatorul plateste inapoi destul de putin, insa varianta cu plata la intrare este complicata din pacate. Necesita emiterea de bilete este mult mai complicata procedural.
    PayPal poate fi o solutie, dar si PayPal pastreaza un comision pentru incasare destul de mare si nu toti cei care vin la Lumea SEO PPC vor sa plateasca in avans de acasa sau de pe telefonul mobil folosind contul de paypal.

  3. Eu sunt de acord cu plata taxei de 5 Euro pentru a participa la acest eveniment. Participarea la un astfel de eveniment ar costa 50 Euro, 25 RON fiind un pret pe care mi-l permit sa-l platesc.

    In ceea ce priveste modalitatea de plata cred si eu ca mai degraba am plati 25 RON la intrarea in local, in felul asta castigati mai mult. Cred ca multe persoane arunca biletul, asa ca puteti sa nu oferiti bilet.

  4. @Ionut
    Felicitari pentru acest articol cu justificari, frumos din partea voastra :).
    Personal, discutia mi se pare usor puerila pentru un mediu de business. Vorbim strict de 5 euro (echivalentul unei pizza, de exemplu) pentru acces la continut de calitate, la know-how-ul unor oameni cu experienta, la networking si oportunitati de business. Cred ca e momentul sa apreciem munca si investitia in acest tip de intalniri. Cu siguranta va fi mai bine data viitoare legat de modalitatea de plata, e un inceput si trebuie sa il creditam cu incredere. Orice om cu business – PFA, SRL, II sau orice altceva – stie ca orice ban se justifica, plata la intrare ar necesita chitantier si eliberarea chitantelor conform legilor din Romania. M-as bucura sa ne concentram pe learning si oportunitati mai degraba decat pe cum platesti 5 euro.

  5. @Mihai Georgescu:
    „Multumesc foarte mult ca ati evitat sa raspundeti la intrebarea aceasta: “Eu zic ca o taxa de 10-15 lei ar fi ok pentru toata lumea, ca pana la urma nu cred ca primiti mai mult inapoi de la operatorul (intermediarul) de telefonie mobila.”.”
    La momentul anterior, nu era o idee relevantă pentru noi. Am preferat să nu îți spunem asta, pentru a nu ofensa, și să ignorăm răspunsul.

    „Eu zic ca se putea ajunge la o cale de mijloc si sa se introduca si plata la intrare.”
    Cale de mijloc față de ce? De ce nu ai zice că noi ar trebui să plătim 1.005 de euro pentru fiecare participant care vine la noi, și mijlocul între suma ta și suma noastră ar fi să plătim participanților 500 de euro? Exemplul meu e absurd, însă afirmația ta e ilogică („optimul între două valori e calea de mijloc”).

    „Mai mult de 2 euro nu cred ca primiti din partea operatorilor de telefonie.”
    Primim mai mult de 2 euro.

    „Mai bine introducem si plata prin paypal, nu e mai “profi” asa?”
    Nu căutăm să fim profi, căutăm să primim niște bani într-o formă legală. Oricare ar fi ea.
    În România nu e considerat profi să accepți plata prin PayPal. E OK, dar nu e mare profi.

    „Poti oferi mai multe detali? Din ce puncte de vedere este complicata plata la intrare?”
    Avem o asociație, nu avem o formă legală de încasat bilete. Nu avem formă legală de dat bon fiscal.
    Putem da facturi și chitanțe, care ar trebui printate la fața locului.
    Un SMS se trimite instant, primești un cod și gata.

    @Gabriel
    Mulțumim.
    E mai convenabil ca preț pentru noi să primim banii cum sugerezi tu, cu factură/chitanță/bilet/bon fiscal/ceva scris. Ne rămân, într-adevăr, mai mulți bani.
    Pe de altă parte, e foarte complicat pentru noi să dăm bon fiscal sau bilet. Iar factură + chitanță e complicat de tipărit. Iar bani la negru nu luăm.
    Așa că SMS-ul, mai nerentabil, e mai OK în cele din urmă.

    @Roxana Ivan
    Mulțumim de suport. Pe curânda reîntâlnire.

  6. Intrebare: de ce nu se foloseste eventbrite.com? Dupa cum m-am convins acum cateva minute, la 5euro (fara tva) fee-ul lor este de 0.88 euro….ca tot se vorbeste despre cat trebuie/se vrea sa scoate-ti.

    Au multiple forme de plata: pornind de la cec sau credit si terminand cu plata prin paypal sau la usa (door payment).

    Partea mai frumoasa este ca desi ei iti trimit pe mail ceea ce se poate numi un tichet, acesta nu trebuie neaparat printat, pentru care au aplicatie de nativa de android si ios special gandita pentru situatii de genul asta. Asa ca biletul nu-l mai pierzi (ca tot se plangea cineva pe aici de chestia asta)… :)

    PS: am creat eu un event doar de test ca sa vedeti ce si cum (EVITATI sa platiti online – contul meu de paypal este atasat la event) – http://5euro.eventbrite.com/

  7. Buna,

    desi n-am mai ajuns demult la intalniri, apreciez si admir. Mi se pare laudabila si necesara taxa de intrare. Nu exista gratuit, cand e gratuit, altcineva acopera costurile.
    Spor in toate,

  8. Salut Gabriel,

    Taxa este de 5 euro si reprezinta suma exacta. Nu se vor percepe alte comisioane sau tarife aditionale. Mai multe detalii, maine seara, la eveniment!

    Ms!

Comentariile sunt închise.