- Cel mai mare număr de clienți: 600.000, cu aproape 50.000 mai mulți decât anul trecut, s-au bucurat de cele mai mici prețuri din an
- Cea mai mare creștere de când evenimentul există în România: 87 milioane lei peste ediția precedentă
- Cel mai mare număr de comercianți din Marketplace participanți la eveniment: 11.600 au vândut 818.000 de produse
Peste 600.000 de clienți au comandat 2,8 milioane de produse de Black Friday, pe 10 noiembrie, la eMAG, cu 26% mai mult decât anul trecut. Cea de-a 13-a ediție a Black Friday bate toate recordurile de până acum și demonstrează forța comerțului online de a răspunde așteptărilor oamenilor cu oferte foarte bune, într-un context general care pune presiune pe bugetele familiilor.
În total, clienții au comandat de Black Friday la eMAG produse cu o valoare de 731 de milioane de lei, cu 87 milioane de lei mai mult față de ediția precedentă, marcând și cea mai mare creștere valorică din cei 13 ani de când evenimentul a fost adus în România de eMAG. Rezultatele au reconfirmat faptul că oamenii s-au pregătit să aloce un buget mai mare în ziua cu cele mai bune oferte din an și au profitat de moment pentru a-și cumpăra atât bunuri de folosință îndelungată, cât și articole pentru nevoile zilnice.
Black Friday a evidențiat și mai bine tendința de creștere a frecvenței de cumpărare din online și de diversificare a coșului de cumpărături cu produse pe care clienții le folosesc frecvent: vineri, pe 10 noiembrie, clienții au plasat comenzi de peste un milion de produse din categoriile băcănie, băuturi, parfumuri, îngrijire personală și cosmetice. Clienții Genius, abonamentul cu livrare gratuită și alte beneficii în patru aplicații de comerț online – eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful, au pus, în medie, 6,6 articole în coșul de cumpărături.
„Rezultatele Black Friday de anul acesta ne-au depășit toate așteptările și scot în evidență puterea pe care o are comerțul online, care se va accentua și în anii următori. În primul rând, sunt mult mai mulți oameni care vin online pentru cumpărăturile obișnuite – la ediția din acest an, avem aproape 50.000 de clienți în plus față de anul trecut, care vor continua să descopere beneficiile comerțului online. De asemenea, interesul uriaș se datorează ofertelor foarte bune și extrem de diverse, construite alături de comercianții din Marketplace și pregătite cu mult timp înainte, care demonstrează că în online găsești produse pentru fiecare buzunar și că este în continuare mult loc de creștere,” a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.
Concluziile Black Friday 2023 la eMAG:
- Clienții folosesc comerțul online pentru a cumpăra produsele de folosință îndelungată, dar și pentru cele obișnuite: comenzi de peste un milion de produse din categoriile băcănie, băuturi, parfumuri, îngrijire personală și cosmetice
- Clienții Genius au pus 6,6 produse în coș
- Record la plata cu cardul: șapte din zece români au achitat cu cardul, ceea ce arată, o dată în plus, că oamenii preferă să folosească metode simple și sigure de plată
- Majoritatea comenzilor, adică 58,49%, au fost plasate la easybox
- Printre produsele speciale comandate s-au numărat 1.800 de nopți de cazare, peste 5.600 de vouchere de bilete de avion, 22 de automobile, dar și 35,5 tone de carne de porc și 1.700 de servicii de sănătate și frumusețe
Top categorii de produse comandate
- Băuturi, băcănie și petshop: 607.000
- Parfumuri, îngrijire personală și cosmetice: 501.000
- Jucării și articole pentru copii: 360.000
- Electrocasnice mici și mari: 204.000
- Mobilă și casă: 193.000
- Telefoane, tablete și gadget-uri: 162.000
- Laptopuri, IT, birotică și papetărie: 124.000
- TV, audio-video, gaming și cărți: 115.000
- Fashion și sport: 103.000
- Bricolaj, grădină și auto: 109.000
În premieră de Black Friday, Bucureștiul a ieșit din top cinci județe după valoarea medie per client. Astfel, în topul județelor cu cele mai mari comenzi per client se clasează Iași pe primul loc, urmat de Sălaj, Cluj, Bistrița-Năsăud, Dolj, iar București se clasează pe locul șase.
Despre eMAG
Înființată în 2001, eMAG este un pionier al pieţei de comerţ online care a dezvoltat un ecosistem regional bazat pe tehnologie, în România, Ungaria și Bulgaria cu obiectivul de a ajuta clienții din întreaga regiune să economisească timp și bani. Cu o gamă de produse în continuă creștere pe care le pune la dispoziția clienților împreună cu partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, oricând și oriunde. Clienții din România ai platformei beneficiază de servicii cu valoare adăugată, cum ar fi aplicația mobilă, livrare rapidă la easybox, abonamentul cu livrare gratuită Genius în patru aplicații de comerț electronic (eMAG, Tazz, Fashion Days, Freshful), 30 de zile timp de retur, rambursare rapidă prin Instant Money Back, deschiderea pachetului la livrare, servicii flexibile de plată din contul eMAG/MyWallet, și aplicația de mobil. Cu ajutorul eMAG Marketplace, antreprenorii români care vând pe platformă au la dispoziție de programe și instrumente care îi ajută să își scaleze business-ul în Europa Centrală și de Est: eMAG Ads, cross-border, Fulfilment, aplicația mobilă sau campaniile desfășurate pe platformă sunt doar câteva dintre acestea. Pentru mai multe informații despre eMAG accesați about.emag.ro.
Partajează pe WhatsApp
Pe plan profesional, mă ocup de audituri de site-uri pe partea de SEO și UX (SEO – optimizare pentru motoarele de căutare / UX – uzabilitate – experiența vizitatorilor), și realizez / mă ocup de mentenanță pentru site-uri pe platforma WordPress. Cofondator al lumeaseoppc.ro și al cetd.ro. Blogger pe olivian.ro.
Pe plan personal, caut să cresc, și pentru asta merg la evenimente, fac sport și încerc să trăiesc sănătos, fac voluntariat, citesc.
Detalii despre mine pe profilul de LinkedIn: linkedin.com/in/olivian/