Follow-up: GPeC Summit – Conferința GPeC (2022.05.30)

În 30 mai 2022 am luat parte la GPeC Summit. Mai jos, notițele mele de la câteva prezentări și niște imagini de la conferință.

Imagini de la Conferință:

Avinash Kaushik – Best Selling Author & Digital Marketing Evangelist – See, Think, Do, Care: Driving Innovation from Customer Intent

Different solutions solve different things.

Email is one of the most abused medium by marketers.

Don’t shout at people with ads

Humans are good with known knowns & known unknowns, but machines are good with unknown unknowns.

Focus on content, rather than selling.

Fresh, relevant content beats other SEO techniques.

If I’d had a 100-dollar budget, I’d spend 10 dollars on tools and 90 dollars on people.

Delivering Happiness: Ce își doresc clienții și cum scalezi business-ul e-commerce în contexul actual?

Bogdan Colceriu – CEO Frisbo (BC)
Cătălin Maftei – Founder C Solution (CM)
Adrian Mihai – CEO FAN Courier (AM)
Lucian Baltaru – CEO Sameday (LB)
Mircea Stan – CEO & Founder Postis (MS)
Alexandr Jeleascov – Managing Director Packeta Romania (AJ)
Andrei Radu – HOST, CEO & Founder GPeC (AR)

AM – ianuarie a fost în buget. Venirea războiului a scăzut vânzările cu 40% de pe o zi pe alta. Luna mai a fost aproape la un nivel bun. Piața de on-line din România este undeva pe la 9-10% din vânzări totale.

BC – sunt probleme cu produsele chiar înainte de livrare.

LB – oricât de mult ar scădea consumul, putem creste propria online vs fizic la vânzări. 2019-2022 – am crescut cu o treaptă, dar cum creste încă? Preț, usability și selecție – contează toate.

AM – creștere 5-10% la final de ani, volum vânzări

CM – din punct de vedere al serviciilor – diversitate este normala din perspectiva clienților. Scădere la livrare la ușa și livrare la pachetomat. 15-20% estimare creștere anuală 2022.
30% extern și 15-20% estimare creștere pe 2022. Ei livrau și în Ucraina.

MS – 5-10% dacă războiul nu se înrăutățește, mai puțin dacă se agravează situația.

LB – dacă facem lucrurile cum le facem acum, probabil 5-10%, dar dacă se creste interesul, poate merge spre 20%. Există o creștere a serviciilor de livrare. Există o creștere pe partea de lockere. Au scăzut de la 42 la 39% livrările la ușa. Lockerele au crescut de la 27 la 30%.

AM – a prins ideea de locker din comoditate și eficientă. Ar ajuta enorm dacă s-ar discuta între furnizorii de lockere și ar fi o rețea unica, folosita de toți furnizorii.

BC – apetitul pentru a vinde în afara tării s-a deschis. Ei erau rețeaua de fulfilment europeana cu rețeaua cea mai mare, dar 90% din clienți erau pe o singura piața. In prezent situația se schimba. Mai mult de 50% din business este în afara României.

AJ – Bulgaria, Ungaria, Grecia și țările cu mulți Români, Italia, Spania, Marea Britanie, Germania – volum mare vânzări selleri România internațional

AM – Moldova ar putea fi o perspectiva interesanta, de văzut cum va evolua războiul.

LB – Crossborder va fi nivelul disruption in eCommerce atât vânzări cat și livrări – este un lucru realizabil. 25% din cost este combustibil. Livrările la lockere au productivitate de 4x față de door delivery.

Sameday: Sub 1% rata de neridicare ramburs, dacă este preplătit. Dar 8% rata de neridicare ramburs.

AM – S-au făcut investiții pentru a scădea timpul de livrare.

LB – 50% rata rambursu pentru comenzi România.

AM – scade rata ramburs cu 4-5% pe an.

CM – Există o problemă de resurse umane. Soluția este digitalizarea.

Michael Aagaard, Senior CRO Consultant – The 4 Most Critical Ecom Pages and How to Optimize Them

Users don’t scroll a lot on the homepage.

Bottom of the page – most people don’t get there. You could hide a body in there.

You should explain what the website is about on the first screen.

It’s a good idea to have a big search box on the homepage.

Don’t block stuff with overlays – put promotional things after 3 pages visited.

First screen – search / USP / category / top products / some content.

On the categories pages, you should show products, not category descriptions.

It’s important on mobile to properly associate images with products

Thumbnail, product title, price, variation – perhaps even favorites.

4 products per page (2 per row) on mobile.

For supermarkets or other types of shops with regular orders, you can have Add to cart button in the category listing.

Filters: clear, easy to access.

3-5 high-quality images with clear UI

Variations – buttons for sizes/swatches for colors.

Quantity of products to add to cart – only for businesses that need them – supermarkets? Yes. A store selling high-quality, expensive, pizza ovens? Put this in the shopping cart.

Shipping, delivery, and returns close to the buttons

Product description – detail first, then cross-sell.

Cart: Clear overview of total items and prices.

Include shipping here, before checkout. It’s an important step. If you later add a discount to shipping, it’s a welcome bonus.

Adjustment of quantities / remove items from the shopping cart.

Add relevant cross-sell items – if I buy an important item, I will have an incentive to add complementary products.

Use a slide-out cart.

Add discounts on product pages, not on banners – also on the Confirmation pages.

Site search – it is important to optimize it. Conversion rates increase for visitors that use search.

Use small feedback polls – use it on products / or on confirmation pages. You can ask open questions.

Discount codes shouldn’t be just for new users.

 

Panel: (E)Commerce Trends & The Future of Retail

Cristi Movilă – General Manager VTEX Eastern Europe (CM)
Daniel Nicolae – Co-Founder & Managing Partner Innoship (DN)
Mihai Vînătoru – Managing Partner DWF (MV)
Ruxandra Geantă – Co-CEO BaseLinker România (RG)
Ionuț Sabadac – VP Merchant Solutions TBI Bank (IS)
Raluca Radu – HOST, Founder MTH Digital (RR)

RG – există o tendințe de creștere mai mare în Polonia vs. România, dar sunt oportunități și aici.
Poți utiliza platforma fără a avea propriul website.

CM – Contează ce îmi aduce valoare ca business.

Magazine mai maturi ar fi să se transforme în marketplace.

Odată cu nevoia clientului meu obișnuit, pot rezolva noi nevoi via marketplace.

Trebuie să ne concentrăm pe ce știm să facem mai bine.

DN – avem nevoie de o ușurința în a alege un furnizor de curierat.

Ajutăm alocarea curierului.

Avem date de la mulți livratori, putem evalua eficiența.

Ușurăm generarea de AWB de la mai mulți curieri.

Nu va mai nevoie sa te conectezi prin api-ul curierului ci te conectezi cu Innoship, și noi gestionam conexiunea.

IS – încercăm să promovam buy now, pay later, dar și plata în rate.

Văd anii ce vin cu potențial de creștere.

Rata de adopție a soluției este încă la început.

MV – Este un volum mai mare de tooluri în piață.

CM – interacțiune, conversația trebuie să aibă sens.

În România urmăm trendurile internaționale mai devreme sau mai târziu.

Sunt foarte apropiat de interacțiunea din magazin.

Metode diferite de livrare / plată – avantaje ale consumatorilor. La final câștigă consumatorul.

Am avut în multe categorii Blue Ocean, dar situația se schimbă.

RR – Piața se maturizează.

RG – magazinele din România își doresc să vândă internațional.

Avem toate tooluri la îndemână da nu mai exista granițe.

Ne dorim sa creștem un ecosistem global.

DN – încă din 2020 o parte din retaileri au profitat de opțiunea de a avea un nou contract de curier în 2 săptămâni.

Avem un număr din ce în ce mai mare de retaileri.

IS – activează în multe industrii. Buy now, pay later are cel mai mare impact în nișa Electro-IT. Acești retaileri știu să promoveze foarte bine metoda aceasta de plată.

Dacă vrei să crești media de conversie, contează mult sa promovezi soluția ca magazin.

O alta nișă – vânzări mașini online.

MV – au avut 3-4 cereri de a avea campanii internaționale.

Au avut 10-12 cereri de la companii internaționale care doreau să activeze în România.

CM – Evoluția eCommerce pană în 2020 a fost liniară.

În 2020, odată cu accelerarea bruscă, a apărut o nevoie mai mare pe numărul de specialiști existenți.

Este o bătălie pierduta pentru că întotdeauna cineva va veni cu o ofertă mai tentantă.

Din martie 2020 competiția a devenit globală, pentru că angajații erau remote.

De asemenea, era greu de creat o cultură a companiei.

Ce trebuie să facem? Avem nevoie de cât mai mulți specialiști în eCommerce.

Avem un curs în parteneriat cu UPB.

Sfat practic – ai nevoie să dai valoare oamenilor care întra în companie – acum se caută juniori și se trainuiesc.

MV – 100 de colegi full-remote.

Biroul este o mare sală de cursuri / module aplicate, mici workshop-uri pentru clienți.

Vom contribui la dezvoltarea pieței și lucrurile se vor întoarce înapoi în bine.

RG – educarea vine mână în mană cu deschiderea către educație – trebuie să ai deschidere sa te uiți la noi piețe.

Ai posibilitatea sa te adresezi unei piețe mai mari fără sa îl atragi tu direct.

DN – nu avem sistemul bancar blocat.

Băncile inclusiv în 2020 au lucrat. Sistemul bancar a căutat soluții.

Nu avem șomaj (referitor la România).

Avem o parte bună de specialiști care pleacă.

Magazinele online din străinătate pot vedea ca exista și o piață în România.

Trebuie sa avem răbdare. Educația necesită timp.

Astăzi ai posibilitatea sa lucrezi cu experți.

Sunt multe provocări în piață.

IS – nu se compara perioada de acum cu criza din 2008 – atunci nu era reglementat sistemul bancar atât de mult. De exemplu, acum există grad de îndatorare reglementat.

Buy now, pay later – au explodat vânzările pe zona aceasta.

RR – concluzii: avem oportunități de a vinde peste granițe, cautăm soluții de creștere conversii, putem educa specialiști.

CM – uitați-vă cu atenție la date, vedeți oportunități, optimizarea cheltuielilor.

Multe business-uri din România merg din inerție.

DN – e nevoie de răbdare și un plan pe termen lung.

MV – îmbrățișați cât mai rapid Google Analytics 4.

Întoarceți-va către client și vorbiți cu el – implementați sugestiile lui.

RG – trebuie să știi să te uiți la date. Este nevoie sa fii nu doar flexibil ci și eficient.

IS – adoptați buy now pay later la checkout – punem la dispoziție kit de marketing, integrare.

 

Erin Weigel – Senior Design Manager | Former Principal Designer Booking.com – Concept != Execution. Failing to Succeed

1200 experiments in 4 years.

9 out of 10 experiments fail.

Concepts don’t fail, executions do.

There are way more ways of failing than there are to succeed.

Experiments sometimes fail due to the developer’s fault.

You shouldn’t make page load or time to interaction go wrong.

The invisible is important for UX just as the visible.

Data does not tell you why a thing happens – you should combine data with user research.

Height, font-weight, not use italics, line length – fonts matter a lot.

System fonts should be used most often. It also reduces cognitive load.

You should fix both usability and accessibility – try tab order.

Don’t get rid of form fields.

Color contrast ratios should be good.

Ultralight or light grey – avoid.

Use appropriate keypads when adding digits, for example.

Evolve your products as fast as people evolve, not faster.

Limitless Agency

Partajează pe WhatsApp