Miercuri, 27 mai 2015, a avut loc la Impact Hub Bucharest – Strada Halelor, nr. 5, etaj 2 (foarte aproape de stația de metrou Piata Unirii, vezi harta »), ediția cu numărul 120 Lumea SEO PPC. Am discutat despre Industria de Publishing, din perspectiva SEO și PPC.
Cele trei prezentări au fost:
- Alex Drăgan – PPC compatibil cu publishing.
- Mihai Aperghis – Sunt publisher, scoate-mă de-aici! (ediția SEO)
- Olivian Breda – Ce am învățat din 10 audituri SEO pentru site-uri de publishing?
Mai jos, fotografii, înregistrarea video a evenimentului și prezentările PowerPoint.
Video & PPT:
Andrei Bădeanu – Introducere
Alex Drăgan – PPC compatibil cu publishing
Mihai Aperghis – Sunt publisher, scoate-mă de-aici! (ediția SEO)
Olivian Breda – Ce am învățat din 10 audituri SEO pentru site-uri de publishing?
O observație importantă, Olivian: cred că pentru a face content marketing eficient ai nevoie, întâi de toate, de un pic de umilință. Văd exemple de branduri foarte OK, care din prea multă aroganță și prea puțină umilință, ignoră lucruri ce țin de content marketing, și care duc la rezultate. Exemple – og:image de care vorbesc în prezentare, activitate OK în rețele sociale (nu spam, ci comunități, și acțiuni de PR pentru comunitate), optimizare site și conținut. Exemplele din prezentare –treizecizero, casajurnalistului, decâtorevistă (nu e menționat în prezentare, a apărut în discuție, îl uitasem), fac asta foarte OK. Pentru că le pasă. Și le pasă pentru că au umilința să accepte că ei sunt cei care e nevoie să își suflece mâinile și să facă treaba, nu alții, net inferiori. De ei depinde să aibă succes în social media, de ei depinde ca site-ul lor să fie optimizat și responsive și așa mai departe. Iar când e o știre sau un subiect de articol/reportaj, e treaba lor să îl facă. Și când îl fac, dacă nu iese bine, au umilința să se întrebe „cu ce să îl îndreptăm?” sau „am scris suficient de bine cât să public?” și lasă să iasă pe site-urile lor doar lucruri de calitate. Umilința asta nu e des întâlnită. Content marketing nu e atât despre „fac un content excepțional cu un autor, și restul sunt slabi”, cât este despre „avem o echipă, cu care facem doar lucruri OK, avem un nivel, toți suntem buni, avem un tot unitar, și, dacă e cazul, cerem ajutor; și ne zbatem, pentru că noi credem despre noi că suntem jos și vrem să ajungem sus”.
Observație #2, Olivian: La întrebarea lui Tudor Popescu din final, ultima întrebare, cea cu „ce faci dacă conținutul se actualizează?” am dat un exemplu OK, dar incomplet. Da, la rezultate bac e OK dpdv SEO să ai o știre, pe care ulterior să o updat-ezi. Dar, la modul general, un site de știri ar trebui, e foarte indicat chiar, să aibă 10 știri pe un subiect, dacă tema o cere. Nu poți avea un articol cu orice (asta merge la analize, vezi treizecizero, sau reportaje, vezi casajurnalistului. Acolo, da, ai un link și poți adăuga; la știri nu merge).
Andrei Bădeanu – Încheiere
Vezi playlist, toate clipurile: Follow-up #120: „Industria de publishing” (SEO + PPC) (2015.05.27, Impact Hub Bucharest) – YouTube
Fotografii:
[alpine-phototile-for-picasa-and-google-plus src=”user_album” uid=”100050990853086188413″ ualb=”6154148412897004049″ imgl=”fancybox” style=”bookshelf” row=”2″ size=”640″ num=”200″ shadow=”1″ border=”1″ highlight=”1″ align=”center” max=”100″]
Vezi album Picasa: Follow-up #120: „Industria de publishing” (SEO + PPC) (2015.05.27, Impact Hub Bucharest) – Olivian Breda – Picasa Web Albums
Vezi album Facebook: Follow-up #120: Industria de publishing (SEO + PPC) (2015.05.27)
Speakeri-i ediției:
Alex Drăgan – PPC Marketing Specialist @ WebDigital
Are o experiență de peste 2 ani în PPC Marketing. A administrat zeci de campanii Google AdWords și Facebook Ads, precum și campanii pe platforme ca LinkedIn Ads și Bing Ads. În tot acest timp a manageriat peste 500.000 de euro investiți în peste 100 de conturi din diverse domenii de activitate.
Mihai Aperghis – Specialist SEO la Vertify
Mihai este specialist SEO, fondator al agenției Vertify. Are experiență de peste 7 ani în domeniul serviciilor SEO și este specializat în campanii de content marketing și audituri și analize tehnice. Din 2014, acoperă partea de SEO în HotSeat, un proiect dedicat construirii de strategii integrate pentru brand-uri în mediul online.
Olivian Breda – Internet marketing freelancer
Olivian Breda este Internet marketer din 2006, și lucrează în domeniu ca freelancer din 2009. Co-fondator Lumea SEO PPC, alături de Ionuț Munteanu. Se ocupă de audituri de site-uri, atât pe partea de SEO (optimizare pentru motoarele de căutare), cât și legat de uzabilitate (experiența vizitatorilor pe site-uri). Face, de asemenea, implementări de site-uri pe platforma WordPress. Ca experiențe secundare, învață de multe lucruri, chiar dacă nu sunt în activitatea lui de bază – trimitere de newsletter-e, gestionare prezență pe rețele sociale, copywriting, organizare evenimente, training-uri. A urmat în liceu un profil informatic, o facultate de afaceri internaționale (ASE București) și un masterat în comunicare și relații publice (SNSPA București).
Mulțumim pentru suport partenerilor noștri: Conversion, MReady, WebDigital, Vinescu, AgileMedia, Retargeting, Netopia, DWF și 2Parale.
Parteneri media: Agile Media, Găzduire.ro, Impact Hub Bucharest, IQads, Orașul Meu, Profitshare, SEMRo, SEOmonitor, Softlead, SpeakersArena, Trusted.ro, Trafic.ro, Creative news.
Pe plan profesional, mă ocup de audituri de site-uri pe partea de SEO și UX (SEO – optimizare pentru motoarele de căutare / UX – uzabilitate – experiența vizitatorilor), și realizez / mă ocup de mentenanță pentru site-uri pe platforma WordPress. Cofondator al lumeaseoppc.ro și al cetd.ro. Blogger pe olivian.ro.
Pe plan personal, caut să cresc, și pentru asta merg la evenimente, fac sport și încerc să trăiesc sănătos, fac voluntariat, citesc.
Detalii despre mine pe profilul de LinkedIn: linkedin.com/in/olivian/