În 2025, compania românească Gomag a atins 5 milioane euro cifră de afaceri, adică o creștere de peste 35% față de anul anterior. Pe platforma Gomag s-au lansat peste 1.500 de magazine noi, cu +7% mai mult decât în anul anterior, astfel că numărul de magazine se apropie de 5.000 de e-shop-uri active în platformă – un prag care confirmă încrederea mediului de business în ecosistemul Gomag.
“Per total, 2025 a fost un an solid, cu o evoluție constantă și rezultate în creștere. Deși lunile august și septembrie au adus o scădere vizibilă în piață, inclusiv pentru clienții noștri, dinamica s-a îmbunătățit major în octombrie și s-a revenit la un ritm normal de creștere. Un indicator important în acest sens este GMV-ul magazinelor din Gomag, care depășește 2.5 miliarde euro în 2025, reprezentând o creștere de +14% față de 2024.”, spun Cosmin Dărăban și Aurelian Motica, cei doi co-fondatori ai companiei Gomag.
Obiective pentru 2026
În ceea ce privește obiectivele pentru 2026, prioritatea echipei Gomag rămâne clară: extinderea ecosistemului Gomag astfel încât să fie din ce în ce mai puternic – pentru că oferă comercianților nu doar o platformă de eCommerce, ci un cadru complet pentru creștere și scalare. Din obiectivele de anul viitor mai fac parte următoarele acțiuni strategice:
“Deschidem oficial programul Gomag Partner și investim în parteneriate locale & internaționale, oferind magazinelor online acces rapid la soluții moderne de marketing, logistică, plăți și automatizare, adaptate realităților din piață.
Un alt pilon esențial al strategiei noastre e adopția echilibrată a inteligenței artificiale. Vedem AI-ul nu ca pe un trend, ci ca pe o schimbare structurală în modul în care se construiesc și se operează afacerile online. Tocmai de aceea vom continua să integrăm AI atât în platforma Gomag, prin funcționalități care cresc vizibilitatea și performanța magazinelor, cât și la nivel intern, pentru a lucra mai rapid, mai bine și mai performant.
În același timp, 2026 este un an în care ne uităm atent la consolidarea pieței și analizăm activ oportunitățile de fuziuni și achiziții care pot completa ecosistemul Gomag cu tehnologii și capabilități noi.”, adaugă Cosmin Dărăban și Aurelian Motica.
Provocări în 2025
Unele dintre cele mai mari provocări din 2025 pentru compania și echipa Gomag au fost cauzate de mediul economic instabil:
“Anul 2025 a fost marcat de un context economic și politic extrem de volatil – de la alegeri, la modificări legislative și fiscale intense, până la acțiunile privind ajustarea TVA-ului. Toate acestea au creat un macromediu marcat de incertitudine atât pentru comercianții online, cât și pentru furnizorii de soluții eCommerce.
În plus, piața autohtonă, la fel ca și piața europeană, a continuat să resimtă presiunea competițională din partea platformelor globale din Asia ce influențează activ comportamentul consumatorilor și așteptările legate de preț.
Vorbim, în același timp, de un ritm accelerat de evoluție a tehnologiilor bazate pe inteligență artificială. AI a început deja să schimbe modul de operare al business-urilor, și a dictat o adaptare rapidă din partea echipei, precum și investiții constante în inovație. Bineînțeles, această realitate s-a reflectat direct în strategia noastră și în felul în care am susținut magazinele din ecosistemul Gomag.”, spun Cosmin Dărăban și Aurelian Motica.
În 2025, una dintre cele mai importante schimbări pentru Gomag și pentru piața de eCommerce a fost evoluția și consolidarea conceptului de GEO – Generative Engine Optimization. Acesta reprezintă un nou mod în care utilizatorii caută informații: prin agenți AI care oferă răspunsuri directe, contextualizate și personalizate.
Pentru a răspunde acestui comportament, Gomag a lansat GEO – aplicația proprie care măsoară vizibilitatea magazinelor online în căutările AI, monitorizează impactul conținutului și oferă instrumente pentru optimizarea rapidă și corectă a paginilor.
“Considerăm că această aplicație ne poziționează ca avangardă în optimizarea pentru AI, într-un moment în care din ce in ce mai multe căutări sunt realizate prin agenți inteligenți, nu prin motoare tradiționale. În paralel, la Gomag am implementat AI în zone-cheie ale business-ului, ceea ce a dus atât la îmbunătățirea experienței clienților, cât și la optimizarea proceselor interne.
În zona de Customer Success, soluțiile AI ajută echipa să răspundă mai rapid și mai precis, să identifice din timp nevoile recurente și să ofere recomandări personalizate. Acest lucru se traduce printr-un suport mai prompt, mai consecvent și mai adaptat fiecărui tip de magazin din platformă.
Apoi, pe partea de dezvoltare, AI simplifică procesele de analiză, testare și documentare, sprijinind echipa tehnică în generarea de soluții și îmbunătățiri într-un ritm mai rapid. De asemenea, AI a fost adoptat în multe procese operaționale interne, unde automatizările reduc timpul petrecut pe sarcini repetitive și permit echipei să se concentreze pe acțiuni strategice, cu impact direct în creșterea platformei și a afacerilor clienților noștri.”, susțin Cosmin Dărăban și Aurelian Motica.
Piața locală de eCommerce
Piața locală de eCommerce continuă să fie una dintre cele mai dinamice din regiune, cu o creștere medie estimată la 10% anual. În acest context, Gomag crește anual cu aproximativ 30%, semnal că accesibilitatea și flexibilitatea platformei răspund direct nevoilor antreprenorilor români.
România este astăzi a treia cea mai mare piață de eCommerce din Europa Centrală și de Est, după Polonia si Cehia, iar ritmul de dezvoltare rămâne unul constant, deși în continuare România se situează în urma piețelor vest-europene ca maturitate și digitalizare. Diferența se reduce însă, de la an la an.
Creșterile se observă în majoritatea verticalelor, iar piața demonstrează că încă are mult potențial – inclusiv pentru business-urile aflate la început de drum.
Media datelor din rapoartele Gomag Campanii Google Ads arată ROAS-uri foarte bune precum 17.35x lunar în nișa Casă, Grădină și Unelte, 7.83x în IT&C, Electronice și Electrocasnice, ROAS 5.36x la Produsele Alimentare și Băuturi sau 14.36x Auto, Moto și Utilaje.
Cifrele arată bine și pentru magazinele nou lansate, cu exemple precum ROAS 13.39x pe nișa suplimente – magazin aflat pe o pantă de creștere continuă chiar dacă au trecut doar 4 luni de la lansare, sau, alt exemplu, ROAS 9.22x după o lună și jumătate de activitate, în domeniul petshop.
Un impact puternic a adus și perioada Black Friday, ce în acest an a venit pentru mulți cu schimbări: unii comercianți au dat startul începând cu 31 octombrie, iar unele campanii au fost active pe tot parcursul lunii noiembrie.
“În acest context, măsurarea nu se mai poate face clar – însă, strict în perioada weekend-ului de BF, am văzut o creștere a vânzărilor de 14% YoY, cu o comandă medie de 514 lei vs 494 lei anul anterior. Așadar, impactul campaniilor rămâne unul ridicat. Dacă e să măsurăm la nivelul întregii luni noiembrie, vânzările – 260 mil RON – au fost cu 28% mai mari decât în luna octombrie și au fost înregistrate cu 24% mai multe comenzi față de o lună normală. Verticalele preferate rămân similare cu cele de anul trecut – inclusiv petshop rămâne în top alături de fashion – iar prioritățile clienților s-au orientat spre produse recurente și achiziții planificate.
Deși nu e o regulă neapărat, general vorbind, scăderile se regăsesc în special în zonele în care magazinele concurează direct cu platformele asiatice, iar diferențierea e legată strâns de preț – pentru că asta dictează comportamentul de cumpărare. În acest context, e relevant faptul că România a adoptat deja legislația care prevede o taxă fixă pentru coletele de mică valoare provenite din afara Uniunii Europene, de 25 lei pentru fiecare colet cu valoare declarată sub 150 €. Aplicarea acestei măsuri, programată pentru 2026, are într-o anumită măsură șanse să contribuie la echilibrarea competiției și un impact pozitiv asupra pieței locale de eCommerce”, spun Cosmin Dărăban și Aurelian Motica.
În privința laturii educaționale, aceasta a fost întotdeauna o componentă principală în ADN-ul Gomag. Echipa Gomag crede cu tărie că dezvoltarea sănătoasă a pieței de eCommerce nu poate exista fără antreprenori informați, conectați la starea de fapt din teren și pregătiți să se adapteze rapid. De aceea, Gomag investește constant în inițiative educaționale care ajută afacerile online să crească isteț.
Pe parcursul anilor, acestea au trecut de ordinul sutelor – prin evenimente precum Gomag SUMMIT, dar și prin conferințe locale, inclusiv în Republica Moldova, webinarii punctuale și resurse educaționale dedicate, și-au asumat rolul de a aduce împreună antreprenori, specialiști și parteneri, oferind acces la date aplicate și exemple reale din industrie.
Primul eveniment al lui 2026 va fi cea de-a patra ediție fizică Gomag SUMMIT & eCommerce Fest, pe 26 martie, într-un format de excepție și o locație nouă, pentru care Gomag a deschis deja înscrierile și planifică oportunități unice dedicate participanților.
De asemenea, echipa Gomag pregătește resurse valoroase și pentru startul anului următor, cu informații în exclusivitate și analize in-house, noi cursuri cu rol de accelerator de creștere pentru diferite niveluri de maturitate în business și meet-up-uri locale pentru a aduce împreună comunitatea în ocazii de networking 1 la 1.
Pe plan profesional, mă ocup de audituri de site-uri pe partea de SEO și UX (SEO – optimizare pentru motoarele de căutare / UX – uzabilitate – experiența vizitatorilor), și realizez / mă ocup de mentenanță pentru site-uri pe platforma WordPress. Cofondator al lumeaseoppc.ro și al cetd.ro. Blogger pe olivian.ro.
Pe plan personal, caut să cresc, și pentru asta merg la evenimente, fac sport și încerc să trăiesc sănătos, fac voluntariat, citesc.
Detalii despre mine pe profilul de LinkedIn: linkedin.com/in/olivian/