Google Workspace, sau cum să ai acces la GMail și pe domeniul propriu

De ce ai alege un serviciu precum Google Workspace de la un furnizor ca Hosterion? Printre motive:

  • migrarea gratuită a mesajelor email de la soluția actuală la Google Workspace
  • configurarea corectă a emailului (SPF, DKIM, DMARK)

Însă, prima întrebare care se pune e – de ce ai dori GMail pentru domeniul propriu?

Am văzut, de-a lungul timpului, numeroase situații în care diferite fime și companii au probleme cu uptime-ul. Poate un site e mai complicat de găzduit pe un server cu uptime foarte bun, și poate uptime-ul unui site depinde nu doar de server, ci și de sistemul de management al conținutului (CMS) și variații în utilizare (de exemplu, spike-uri de trafic de Black Friday).

Să ai însă serviciul de email picat ore în șir, uneori zile în șir, poate fi o problemă majoră pentru mulți utilizatori.

O primă soluție? Pe plan personal folosesc GMail pentru rata ridicată de uptime. Nu e 100%, dar e atât de aproape de această valoare, încât e irelevant. Iar când GMail mai are, foarte rar, câte-o oră sau două în care e picat, de obicei citești despre asta în site-urile de știri mai mari, afli despre acest lucru, și nu te miri că mailul n-a ajuns la destinatar.

Am văzut însă business-uri cu probleme cu mailurile – site-uri virusate, schimbare de hosting, transfer emailuri, perioadă mare în care site-ul e picat, și, odată cu transferul lui, mailurile.

Sau, pur și simplu, un furnizor de hosting nu are capacitatea de a avea un uptime similar cu cel oferit de Google în cazul GMail.

E foarte neprofesionist să ai o adresă de email la care cineva îți scrie și tu nu ești sigur că mesajul ajunge la tine.

Pe de altă parte, nu e tocmai profesionist să folosești o adresă de GMail obișnuită. Arată mai degrabă neprofesionist pentru o firmă sau companie să ai o adresă ionel.popescu@gmail.com.

Un freelancer, un utilizator obișnuit, o adresă de email obișnuită – pentru toate acestea o adresă @gmail.com poate fi potrivită.

Pentru o companie, însă, nu e varianta optimă.

Cum împaci cele două lucruri? Cred că soluția de mijloc poate fi ideală pentru o companie – mail de tip @companiata.ro, dar și serviciu de gestionare GMail oferit de Google.

Fostul Google G Suite, acum Google Workspace, oferă posibilitatea de a avea emailurile @domeniupropriu.ro (sau .com, sau orice altceva) și de a beneficia și de adresă de tip GMail.

O altă întrebare care se poate pune – de ce GMail?

Folosesc serviciul din primii ani de lansare, îl văd atât de răspândit, încât întrebarea pare nenaturală – ce altceva să folosești?

Lucruri care fac din GMail un serviciu aproape indispensabil, și în varianta de preț, inclusiv pentru Google Workspace, poate chiar imbatabilă:

  • Există și alți furnizori de email premium care au o parte din avantajele GMail-ului. E unul, însă, la care Google Workspace stă, în opinia mea, foarte bine – rata de protecție împotriva SPAM-ului. Filtrele GMail se antrenează și pe serviciile de email gratuite, și sunt livrate și pe Google Workspace.
  • Email forwarding – un serviciu prin care emailurile venite pe o adresă de email sunt trimise, automat, către o altă adresă.
  • Serviciu de filtre foarte complex. Mulți furnizori de servicii de email oferă filtrare, însă nu sunt mulți alți jucători care au filtrele atât de complexe.
  • Căutare avansată și rapidă – numeroase criterii de căutare, rezultate instant.
  • Agendă de contacte ușor de înțeles – am folosit și alte servicii, cea de la Google îmi place cel mai mult.
  • Integrare cu alte servicii – Calendar, YouTube, Google Drive, Google Photos sunt printre serviciile pe care le folosesc cel mai des. Faptul că am acces la toate dintr-o singură adresă de GMail e un avantaj.
  • Posibilitatea de a fi logat cu mai mulți utilizatori, în același timp – dacă am acces la mai mult de o adresă de GMail, pot avea, în aceeași fereastră de browser, două instanțe de GMail diferite.
  • Tot felul de șmecherii, scurtături, idei pentru a face lucrurile mai rapide – combinații de taste pentru scurtături, configurare avansată a cum arată caseta de email, semnături multiple, inclusiv cu imagini, funcție de anulare trimitere (mailurile sunt trimise cu o întârziere de câteva zeci de secunde, și în acest timp pot alege anulare trimitere), categorii emailuri de tip foldere și etichete, emailuri de tip mailulmeu+potscrieaicicedoresc@gmail.com, posibilitatea de a pune sau elimina puncte oriunde în email (a.c.e.s.temail@gmail.com este echivalent cu acestemail@gmail.com), servicii de POP3, posibilitatea de a trimite mailurile ca venind din partea altei adrese de email, inteligență artificială pentru completarea automată a emailurilor, funcție de programare trimitere dată emailuri, marcarea emailurilor ca fiind importante cu ajutorul unor steluțe. Luate separat, aceste șmecherii nu sunt extraordinare, niciuna din ele poate nu are un factor de „Wow!”. Dar combinarea lor dă un mare avantaj GMail în fața altora.
  • Gradul de folosire – când s-a lansat GMail, și în primii ani, consideram că foarte greu va reuși să se impună în fața unor alți furnizori, chiar și cu unele beneficii clar în favoarea lor. Au trecut anii și acum GMail se bate pentru locuri fruntașe cu Apple Mail pe plan personal și cu Microsoft Exchange Online pentru planurile business. Faptul că sunt atât de folosiți le permite, probabil, să facă economii de scală – e mai ușor să lansezi funcții noi, dacă acestea sunt folosite de foarte mulți utilizatori.

Un motiv pentru care îmi place Google Workspace este și că pentru planurile Standard și Plus stocarea în cloud e de 2 TB, respectiv 5 TB pentru cel puțin 5 utilizatori.

Funcția de calendare partajate e, și ea, binevenită.

Ca o concluzie, există servicii Google Workspace care sunt întâlnite și în planurile de tip Google Personal (Google Docs, de exemplu). Dar servicii precum GMail pentru domeniul propriu sau stocarea la capacitate mare sau partajarea de calendare fac serviciul atractiv.

Partajează pe WhatsApp