Baymard Institute a realizat un studiu (E-Commerce Checkout Usability, cumpără ») pe 15 dintre cele mai importante magazine online la nivel mondial, potrivit căruia 68% din utilizatori abandonează coşul de cumpărături după ce au adăugat un produs în coş, fără să finalizeze tranzacţia. Studiul conţine 63 de recomandări practice despre cum pot fi optimizate magazinele online din punct de vedere UX (user experience) în aşa fel încât rata de abandon să scadă, iar conversiile/vânzările să crească. Peste 90% din recomandările Baymard Institute se regăsesc în criteriile de jurizare GPeC (Gala Premiilor eCommerce).
Criteriile de jurizare GPeC – ghidul cu peste 120 de recomandări pentru creşterea ratei de conversie
Cu o tradiţie de 10 ani în piaţa românească de comerţ electronic, Competiţia Magazinelor Online GPeC are la bază un set de peste 120 de criterii de evaluare şi de departajare a magazinelor, acestea fiind considerate drept “un adevărat ghid despre cum să ai un magazin online de succes”, potrivit principalilor jucători din piaţă.
Cele peste 120 de criterii de jurizare GPeC vizează toate elementele esenţiale de îmbunătăţire a experienţei utilizatorilor pe site şi de optimizare a ratei de conversie (creşterea vânzărilor), având la baza numeroase studii şi cercetări de piaţă internaţionale, precum şi bune practici în comerţul online.
Fiecare secţiune importantă a unui magazin online este evaluată prin criterii specifice, în aşa fel încât să poată fi optimizată: homepage; funcţia de căutare internă (search); pagina de contact / “despre noi”; pagina de categorie; pagina de produs; coşul de cumpărături; procesul de comandă; pagina de confirmare a comenzii / “thank you page”. De asemenea, este analizată versiunea de mobile a magazinelor online, precum şi aspectele tehnice cum ar fi SEO, securitatea website-ului sau termenii şi condiţiile de derulare a tranzacţiilor pentru a fi în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Deloc în ultimul rând, magazinele online care se înscriu în Competiţia GPeC sunt evaluate şi din punct de vedere al calităţii serviciilor oferite, fiind testate prin comenzi de “mystery shopping” pentru a nota profesionalismul magazinelor în relaţia cu clienţii.
Evaluarea magazinelor online este realizată de peste 20 de specialişti în e-commerce, membri în juriul GPeC. Aceştia reprezintă companii importante din mediul online românesc şi au o experienţă vastă in comerţul electronic.
Ultimele zile de înscrieri în Competiţia GPeC 2015!
Competiţia GPeC este dedicată tuturor magazinelor online din România care îşi doresc o evaluare profesionistă a afacerii lor, ţinând cont de peste 120 de criterii analizate de peste 20 de specialişti. O astfel de evaluare valorează minimum 2.500 EUR pe piaţa de profil, dar costul înscrierii unui magazin în Competiţia GPeC 2015 porneşte de la 250 EUR + TVA.
Cele peste 120 de criterii de jurizare sunt publicate pe website-ul organizatorilor şi pot fi consultate de magazinele interesate pentru a-şi face idee despre complexitatea raportului de evaluare pe care îl vor primi. Este de menţionat că toate magazinele online care se înscriu în Competiţia GPeC primesc raportul de auditare care conţine note pentru fiecare criteriu în parte şi scurte explicaţii şi recomandări din partea juriului, acolo unde este cazul.
Inscrierile magazinelor în competiţie se vor încheia în doar câteva zile, respectiv pe data de 27 Aprilie 2015, ora 23:59 (ora Romaniei). Regulamentul competiţiei, beneficiile participarii precum şi formularul de înscriere pot fi accesate pe www.gpec.ro, în secţiunea dedicată:http://www.gpec.ro/competitia-magazinelor-online-2015-regulament/
GPeC 2015 este un eveniment powered by FAN Courier
Sustinut de: ContentSpeed, DPD Romania, Garanti Bank, Microsoft Romania, New Black, NewsMAN, Orange Romania, Retargeting, SameDay Courier, Visa Romania, Zitec
Recommended Payment Processor Partner: mobilPay
Recommended Travel Partner: Paravion.ro
Radioul oficial: Kiss FM
Cu sprijinul: 2Parale, Advanced Ideas, AgileMedia, Alin Dobrin Photo Graphics, EasyHost, Ecompedia, enRose, Euroweb, EventLink, Marketizator, Saveur, Silkweb, TeaForte, Trusted, WebDigital, ZeList Monitor
Parteneri Media: (AD)Hugger, Agora, Akcees, ANIS, ARIES, Business Days, Business Review, Business Woman, Business24, Cariere, ComunicateDeAfaceri, ComunicateDePresa.ro, Femei in Afaceri, FNTM, Hotnews, HRBExpert, JurnalulDeAfaceri, IQads, Lumea SEO PPC, Magazinul Progresiv, PRwave, Romania Pozitiva, ShopMania, Smark, SoftBinator, SoftLead, Startups.ro, TechCafe, Ziare.com
Bloggeri parteneri GPeC: Alin Vlad /Anca Duma / Andra Zaharia / Auras Mihai Geambasu / Blogatu.ro/ Carmen Albisteanu / Chinezu /Corina Maria Scheianu / Elena Ciric /Fulvia Meirosu / George Hari Popescu / iYli / Lavinia Biberi / Madalin Blidaru / Olivian Breda / Raluca Popa / Sabina Cornovac/ Sorin Rusi
GPeC 2015 – De 10 ani scriem impreuna Istoria Comertului Electronic Romanesc
Partajează pe WhatsAppPe plan profesional, mă ocup de audituri de site-uri pe partea de SEO și UX (SEO – optimizare pentru motoarele de căutare / UX – uzabilitate – experiența vizitatorilor), și realizez / mă ocup de mentenanță pentru site-uri pe platforma WordPress. Cofondator al lumeaseoppc.ro și al cetd.ro. Blogger pe olivian.ro.
Pe plan personal, caut să cresc, și pentru asta merg la evenimente, fac sport și încerc să trăiesc sănătos, fac voluntariat, citesc.
Detalii despre mine pe profilul de LinkedIn: linkedin.com/in/olivian/