Ce ne rezervă anul 2013 în ceea ce privește aceste 2 industrii, SEO și PPC? Care sunt tendințele pentru SEO (optimizare pentru motoarele de căutare) în 2013? Care sunt tendințele pentru PPC (publicitate tip pay-per-click) în 2013?
Iată câteva întrebări pentru care am aflat răspunsuri în data de 31 ianuarie 2013, la ediția 65 a Lumea SEO PPC.
- Prima și cea mai importantă predicție, pe care a făcut-o Horia Neagu – Online Shop & Care Manager @ Orange: căutările pe mobil se vor înmulți, acesta devenind un aspect care trebuie atent gândit atunci când faci SEO.
- AgentRank (transformat în AuthorRank) va deveni un factor important de ranking: această schimbare implică atribuirea unor scoruri de reputație creatorilor de conținut, care ar putea sa influențeze clasamentele paginilor unde apar acestea.
- Cuvântul cheie “(not provided)” va deveni sursa numărul 1 de trafic la nivel global – va fi din ce în ce mai dificil să evaluezi traficul unui site, atâta timp cât nu ai date despre sursa de trafic cea mai mare pentru tine.
- Rețeaua de socializare Google Plus va juca un rol din ce în ce mai important între sistemele de ranking ale Google și va începe să producă și să atragă cât mai mult trafic.
- Noutăți și pe partea modelului de atribuire – sursele de trafic, canalele prin care utilizatorii sau potențialii clienți iau legătură cu serviciile sau produsele oferite vor avea un impact mai mare în strategia de marketing – via Ionuț Munteanu – Managing Partner la Webdigital.
- Google Analytics se transformă în Universal Analytics – practic, se vor putea monitoriza mult mai multe aspect ale unui site, decât clasicul trafic. Vorbim aici de conversii, de lead-uri prin telefon, de traficul pe newsletter. Dacă o acțiune va putea fi numărată și contorizată, va fi inclusă în Universal Analytics.
- Conținutul va rămâne un factor decisiv: asocierea între cuvinte în pagină și folosirea cuvintelor sinonime. E necesar un conținut de calitate, care să producă plăcere vizitatorului, să îl facă să interacționeze cu site-ul, să dorească să trimită mai departe. Conținutul trebuie să fie viral.
- Optimizarea videoclipurilor pe YouTube poate fi un factor important în viitorul SEO. Google va pune un accent din ce în ce mai mare pe acest aspect.
- De evitat: review-urile false. Utilizatorii și Google își pot da seama dacă o companie are o reputație crescută artificial.
- Consolidarea remarketing-ului – va conta din ce în ce mai mult ca un vizitator, odată intrat pe un site, să poată fi urmărit și pe alte platforme media.
Pe plan profesional, mă ocup de audituri de site-uri pe partea de SEO și UX (SEO – optimizare pentru motoarele de căutare / UX – uzabilitate – experiența vizitatorilor), și realizez / mă ocup de mentenanță pentru site-uri pe platforma WordPress. Cofondator al lumeaseoppc.ro și al cetd.ro. Blogger pe olivian.ro.
Pe plan personal, caut să cresc, și pentru asta merg la evenimente, fac sport și încerc să trăiesc sănătos, fac voluntariat, citesc.
Detalii despre mine pe profilul de LinkedIn: linkedin.com/in/olivian/
Felicitari pentru o editie foarte reusita! As dori sa fac o mica rectificare: AgentRank a devenit AuthorRank.
Mulțumim de prezentare, Horia!
Am modificat!
Hello. Nu prea inteleg punctul 3, cred ca exprimarea e putin defectuoasa: „va fi din ce în ce mai dificil să evaluezi traficul unui site, atâta timp cât nu ai date despre cuvântul cheie cel mai important pentru tine”.
Se poate intelege ca acel „not provided” ascunde UN SINGUR cuvant tastat de utilizatorii logati in timpul cautarii. Ceea ce este fals, desigur.
Si inca o observatie: nu cumva au fost 3 prezentari? Doar din doua s-au tras cateva concluzii?
Salut, Ovidiu,
Am corectat:
„Cuvântul cheie “(not provided)” va deveni sursa numărul 1 de trafic la nivel global – va fi din ce în ce mai dificil să evaluezi traficul unui site, atâta timp cât nu ai date despre sursa de trafic cea mai mare pentru tine.”
Îți va răspunde Andreea despre concluzii. Ionuț nu a prezentat, a avut intervenții.
Buna Ovidiu,
Informatiile prezentate in articol sunt preluate, in mare parte, din expunerea lui Horia Neagu si din discutiile purtate la eveniment. Am urmarit evidentierea lucrurilor noi, a tendintelor si recomandarilor din domeniu, mixand elemente din cele trei prezentari, care au fost sustinute de: Daniel Ene (SEO Consultant), Marius Lazarescu (Today’s) si Horia Neagu (Online Shop & Care Manager at Orange).