Follow-up: Seo Vibes on Tour 2024 – Bucharest (2024.04.17, Grand Hotel București)

Autor: Olivian Breda.

Pe 17 aprilie 2024, a avut loc la Grand Hotel București (Bd. Nicolae Bălcescu, nr. 4) evenimentul Seo Vibes on Tour 2024 Bucharest.

Detalii eveniment:

Vă invităm să vă alăturați călătoriei noastre la evenimentul SEO Vibes on Tour în București. Descoperiți tot ce se desfășoară în această industrie în continuă evoluție și cum reușesc evenimentele noastre SEO Vibes să reunească cele mai captivante subiecte, expertize internaționale și comunități locale. Toate acestea sunt presărate cu doze generoase de distracție și o atmosferă plină de energie pozitivă.

Participând la această conferință, veți avea ocazia unică de a vă conecta cu lideri de opinie din industrie, de a împărtăși cunoștințe și de a face networking cu profesioniștii din comunitate.

Mai jos, imagini de la eveniment și notițele mele.

Album foto pe Google Photos »

Album foto pe Facebook »

Bogdan Păunică, Digital Marketing Manager at Digital Craft Agency – SEO orientat spre conversii – singura cale de a oferi valoare

Dacă urmezi principiile generale de SEO constant, update-urile de Google nu aduc mari noutăți.

Dacă ai o structură foarte bună a site-ului și poți vedea ce pagini vând, poți face o mini mapare a cuvintelor cheie care vând.

Heatmap-urile e posibil să nu transmită o mare valoare. Timpul pe pagină are tendința de a scădea de la an la an. Aproape nimeni nu ajunge în partea de jos a paginii.

O variantă mai bună decât heatmap-urile e să creezi 4-6 pagini diferite cu un call-to-action și să vezi care performează mai bine.

Heatmap pe un magazin online – nu e așa util. Pentru cei care vând un serviciu, poate fi relevant.

Principiile de bază ale plasării un CTA pot funcționa, ca principiu general, dar este bine să testezi.

Faci campanii PPC de brand protect pentru că sunt costuri mici și poți acapara din spațiul necesar.

Investiția în PPC + SEO e o parte dintr-o strategie solidă pe piață.

The importance of keywords intention in different languages – French / Japanese / Chinese markets – Veronique Duong-Nguyen, Founder at VERODuong

SEO reflects supply and demand.

Certain things are said in one language and not in another.

The literal translation in SEO is wrong.

For example, „luxury” doesn’t exist in Mandarin (China).

From one language to another, there are semantic „gaps.” It might be impossible to translate some words/phrases into another language.

The solution? Compensate with words and forms with the same meaning and semantics.

Japanese is made up of 3 scripts: hiragana, katakana, kanji. Words can be written in different forms.

Tools for Asian SEO:

Start from zero when you study keywords in another language.

Consider having native people when doing keyword research, even if those people don’t do SEO.

For keyword research – do not translate.

Avoid literal translation of a keyword study at all costs.

When you go to a new market, you’ll need to invest in communicating with local people.

If you don’t know the language, consider using local partners.

Write an article on the top 3/5 elements in the market in China.

Baidu Keyword Generator – a good tool for the Chinese market. Or: Dragon Metrics.

Using the most common keyword in the meta title, description, and body would be best.

If a language has different dialects, consider creating different landing pages for each dialect.

Ajustări mici pentru rezultate mari – Abordarea Atomic Habits pentru SEO – Ela Iliesi, Founder MAKE IT ACADEMY

Principala problemă a specialiștilor SEO: prioritizarea și implementarea.

Începători-intermediari:

  • Sute de factori on-page.
  • Sute de schimbări algoritm anuale.
  • Multe articole, ghiduri și resurse.
  • Mituri care persistă, direcții Google care derutează.

Avansați:

  • Gestionare număr mare de clienți și proiecte.
  • Adaptarea la schimbările din industrie/companie/agenție.

SEO este eficient doar dacă acțiunile sugerate sunt implementate.

SEO eșuează din cauza execuției (slabă sau inexistentă) mai degrabă din cauza unei strategii ineficiente.

Dacă te dezvolți cu 1% într-un an, devii de 37 de ori mai bun.

Multe schimbări mici pot duce la rezultate remarcabile.

Exemplu: Crește mult rata de ieșire de pe site odată cu încărcarea unei pagini. Dacă rezolvi asta, obții rezultate.

Aleyda Solis – newsletter săptămânal.

Poți monitoriza schimbările de algoritmul Google printr-un tool MOZ.

Cum identifici oportunitățile?
#1 Identificarea termenilor pentru care site-ul se află pe pozițiile 4-15.
#2 Paginile care aduc conversii, dar au trafic în scădere.
#3 Paginile cu high ranks dar cu conversii mici.
#4 Paginile fără linkuri interne spre ele (orphan pages).

Schimbări mici?
#1 Poți pune expresia cheie la început de meta titlu.
#2 Testează poziția brandului la început.
#3 Testează emoji / anul curent în meta titlu.
#4 Prețul dinamic în meta titlu.

Despre noi:
#1 Brandul în forma dorită ca entitate recunoscută (site-ul cu https:// sau http://, cu/fără www., cu/fără .ro, într-un singur cuvânt sau separate prin spațiu).
#2 Anii de experiență – mențiunea.
#3 Zonele de expertiză.
#3 Premiile, mențiunile în presă care confirmă autoritatea.
#4 Oamenii, parteneriatele, politicile editoriale care transmite încredere.

Cum vei monitoriza schimbările?
Ține evidența schimbărilor cu impact pozitiv.

După ce ai tehnicile, fă o strategie generală. Un sistem.

Fă lucrurile fie în echipă, fie singur, dar să ai pe cineva care să te tragă de mânecă dacă ceva nu e OK.

Cei care fac schimbările (programatori, content writer) știu rezultatele acțiunilor lor.

Automatizează monitorizarea de poziții și rapoartele SEO.

Pentru SGE / SEO pentru AI:

Cere un review după ce livrezi un produs/serviciu.
Contează recenziile.

Poți înscrie feed-ul de articole în Google Publisher Center.

De exemplu, dacă ai o aplicație și știi aproape sigur că vei primi o recenzie bună într-un context anume (livrare rapidă produs, client cunoscut personal etc.), poți cere feedback pe Google Reviews (Google Business Profile).

Din 11 milioane de senzori, 10 milioane sunt dedicați vederii.

Poți avea costuri de energie mai mici dacă ai contorul la îndemână.

Pune la vedere lucrurile care te ajută să îți îndeplinești obiectivele.

Pentru SEO:
Audit SEO pentru problemele;
Keywords Everywhere și alte extensii de ajutor.

Scoate din vedere lucrurile care nu te ajută:
Termeni neesențiali;
Urmărirea obsesivă a trendurilor.

Cele 4 legi ale schimbărilor:
Pune un trigger vizibil. Când apare o anumită situație, să ai un trigger.
Dorința – ai nevoie ca obiceiul/rutina să fie atractivă.
Execuția: să fie ușoară.
Recompensa – să fie satisfăcătoare.

Varianta opusă, din cartea Atomic Habits (James Clear) e pentru anularea schimbărilor.

Ai nevoie de alerte calendar pentru priorități.

Pune un SEO Forecasting – ce se întâmplă unde nu se face SEO 6 luni.

Ai nevoie de heatmaps și call-to-actions pentru clienți.

Legat de dorințe – cum mă asigur că vreau?

Dacă o sarcină nu e o atrăgătoare, ai nevoie de o modalitate să o faci cu alții, sau distractivă, sau pune o provocare.

Poți împărtăși sarcina cu alții (obiectivul), sau nu (în funcție de personalitate).

Lucruri care te ajută: bookmarks, tabel cu linkuri rapide unelte, password manager.

În mediul de lucru ai nevoie de laude și încurajări.
Pe partea de clienți, asigură-te că ai metode să îi încânți (enchanting).

Jerry Seinfeld pentru a crea conținut pentru stand-up, făcea un calendar în care bifa dacă scria o glumă.
Scria o glumă în fiecare zi, pentru a nu întrerupe un șir lung.

Când începi ceva nou, începe cu ceva ce durează 2 minute.
Cu PageSpeed Insights poți semnala o problemă în 2 minute.

Regula Goldilocks – ai nevoie să lucrezi la sarcini care sunt chiar la limita abilităților actuale (nici prea greu, nici prea ușor).

Învață să folosești unelte noi (de exemplu Canva pentru video).

Caută cuvinte noi pentru o pagină.

Urmează un mentor sau site de știri SEO.

Folosește o metodă de Rank Tracker – un tool de tracking.

Conectează obiceiuri în avantajul tău.

Folosește experiența de anticipare a experienței.

Înainte de … voi face …
Când … voi face …
Imediat după ce … voi face …

Setează corect intenția de implementare.

Voi face această acțiune la această oră și în acest loc.

Obiceiurile bazate pe identitate (eu sunt) sunt mai eficiente decât pe cele bazate pe rezultate (eu fac).

Identitate – eu sunt specialist SEO.
Rezultate – eu fac cutare acțiuni/strategie.

Obicei + practică intenționată = excelență.

Dacă nu poți lucra tehnic la un site, poți adăuga conținut / linkbuilding.
Dar ar trebui să te axezi și pe rezolvarea problemei, să se poată și edita partea tehnică.

Cum să faci o strategie de SEO și nu un plan de acțiuni – Florin Gîrtan, Head of SEO at Data Revolt Agency

Un plan nu este o strategie.

Strategia este baza pe care stă campania de SEO.

Din strategie reiese planul de acțiuni.
Este scrisă pe limbajul omului de business.
Arată cum nevoile de business sunt acoperite de campania de SEO.

SEO ar trebui să fie parte integrată a strategiei de business.
Nu est ceva tehnic, care ar trebui să ne aducă trafic.

Dacă ești magazin nou pe piață, probabil că nu ai autoritate.

Ai nevoie să înțelegi intenția de cumpărare și funnelul de achiziție.

Când nevoia cumpărătorului se întâlnește cu nevoia de business, începe top funnelul (partea de sus a pâlniei).

În fashion poți face optimizare de filtru – blugi negri slim mărimea X.

Poți să te uiți în documentația de la Schema.org și să vezi ce alte lucruri poți include.

Exemplu – poți adăuga la Schema.org pentru carte – tot felul de elemente cum e editură, ISBN etc. Pot fi lucruri specifice pentru Schema.org pentru cărți.

Plan de acțiune – fă-l pe 5-14 luni.

Cu cât îl faci mai lung, cu atât cresc șansele să faci ceva greșit.

În ultima lună, planifică să refaci strategia.

În marketing ai nevoie să testezi piața.

Există nișe pentru care SEO poate să nu fie o soluție.

B2B – poți face content marketing.

It’s all about the structure: Power of Schema in SEO – Tin Đudajek, Co-founder Canonical SEO Agency

Schema in modern SEO

Schema Structure is essential not just to SEO but also to Google.

There are other domains involved. Cultural anthropology, for example, benefits from Schema.

Claude Lévi-Strauss, a French anthropologist and ethnologist, was one of the most influential figures in the development of structuralism. He proposed that cultural phenomena could be understood by analyzing their underlying structures, much like the study of language in structural linguistics.

50 years after CLS, there was Google Bert, which was all about structure.

BERT is designed to pre-train deep bidirectional representations from the unlabeled text by joint conditioning on the left and right context in all layers.

With BERT, Google started to use texts in contexts.

Structured data:

  • Upgrade data quality;
  • Dictate how data is organized & presented;
  • Establish a structured framework for data;
  • Foster interoperability;
  • Prevent inconsistencies and errors;
  • Function as a form of metadata;
  • Gives information about the semantics of data.

When adding Structured data, we add data quality.

Tu „AI” bazele SEO puse la punct? Cum adopți cu încredere tehnologia, fără să renunți la calitate – Adrian Cojocariu, CEO at SEOproject

(notă – am pierdut mare parte din prima prezentare, o parte din penultima prezentare, și ultima prezentare integral)

Seo Vibes on Tour 2024 - București

Partajează pe WhatsApp