Karl Gilis este co-fondator al AGConsult, una dintre cele mai cunoscute agenții de Usability și Optimizare a Conversiilor din Belgia. Karl a devenit obsedat de A/B Testing și face optimizări de site-uri bazându-se doar pe cercetări și pe rezultate măsurabile.
Karl Gilis a fost prezent la GPeC Summit și a vorbit, în stilul său caracteristic, despre erorile pe care le-a întâlnit în ultimul timp pe site-uri. Am urmărit discursul său și am reținut 5 idei relevante pentru industria de SEO și PPC Marketing.
Karl Gilis: „Great marketing starts with NO sucking”
Karl Gilis a vorbit din nou despre relația owner site-client într-un mod extrem de colorat. A ilustrat în
cadrul evenimentului mai multe printscreen-uri cu webpage-uri ale unor site-uri românești din zona de servicii, iar concluziile au fost dure.
I. Landing page cu probleme de logică și structură
Atunci când ai un site de e-commerce, e relevant să ai butoanele poziționate la vedere și suficient de mari încât acestea să fie ușor de accesat. În schimb, site-urile prezentate de Karl aveau probleme de logică și structură.
Fie fontul site-urilor era prea mic atunci când erau accesate pe mobil, fie aveau butoanele ascunse în bara de meniu, într-o zonă laterală sau erau ,,invizibile” din punct de vedere cromatic.
II. Mulți clienți confundă termenul de PPC Marketing cu SEO
Karl Gilis a vorbit despre importanța alegerii cuvintelor organice relevante și cum să faci campanii plătite inteligent. Din păcate, nu toţi owner-ii de site ştiu să facă diferenţa între rezultatele organice ale căutărilor şi cele plătite și nici cum să monetizeze corect conversiile pe care le primesc.
III. Eficiența unor campanii SEO sau PPC nu se poate vedea instant
SEO și PPC Marketing nu sunt canale de comunicare, sunt strategii pe care le poți implementa cu ajutorul Google sau Facebook. În plus, atunci când vorbim de anumite site-uri de e-commerce, e important ca aceste platforme să vină cu un landing page foarte bine optimizat atât pentru zona de mobil, cât și pentru zona de desktop.
IV. – Site-uri cu link-uri interne intruzive – NU sunt o soluție câștigătoare
Când vine vorba de link-uri interne, relevanţa este cuvântul cheie. Poți folosi imagini sau expresii de tipul “decoy”, dar nu trebuie făcut abuz.Dacă apar expresii de tipul: ,,Dă click”, ,,Click acum”, ,,Vizitează oferta”, ,,Rezervă acum”, iar în spatele acestor cuvinte nu ai un content relevant, vei fi taxat de către useri și clienți.
În plus, un landing page bombarbat de altfel de mesaje riscă un Quality Score extrem de scăzut care te poate afecta atunci când vrei să participi la licitații pentru campanii prin Google Search sau Google Display.
Partajează pe WhatsApp