Evoluția tehnologiei influențează constant modul în care se realizează comunicarea: aceasta este simplă, instantă și accesibilă tot mai multor oameni. Se pot trimite documente, clipuri și imagini oriunde în lume, instant, la costuri minime. Instrumentele actuale fac posibile lucratul de la distanță sau colaborări internaționale. Aceste schimbări au loc inclusiv în organizații, modul de lucru din zilele noastre evoluând rapid și continuu pentru angajați.
Studiile arată că în Marea Britanie sunt aproximativ 1 milion de persoane care lucrează online, de acasă. Statisticile Eurostat din 2015 susțin că mai puţin de 1% din totalul angajaţilor din România au posibilitatea oferită de angajator de a lucra de acasă, fie şi ocazional. Tendințele locale se îndreaptă către o limită tot mai neclară între timpul petrecut la muncă și cel personal.
Anual apar mii de noi unelte și programe inovative create cu scopul de a optimiza procesele de lucru. Reprezentanții companilor au o sarcină tot mai dificilă în a fi în pas cu tehnologiile moderne, cu atât mai mult cu cât acestea trebuie să se potrivească industriei în care activează și culturii organizaționale pe care o reprezintă. Potrivit Walden University College of Management and Technology, comunicarea prin email, mesaje instante sau chiar prin rețele sociale au fost printre cei mai importanți influențatori în toate aspectele unui business. Progresul tehnologic a dus la înlocuirea memo-urilor sau faxurilor de emailuri, telefoanele și tablete facilitează lucrul în afara biroului, iar păstrarea informației în sistem cloud în locul calculatoarelor face ca informația să fie accesibilă oriunde oricui.
Nathan Waterhouse, fondatorul platformei inovative de lucru colaborativ OI Engine, va vorbi la București pe 5 octombrie în cadrul expo-conferinței Internet & Mobile World despre tendințele globale de lucru. Punctul central al prezentării lui se axează pe creativitatea la locul de muncă, în contextul schimbărilor rapide ale tehnologiei. Matt Tucker, Harvard Business School, spune despre produsul IDEO că sunt combinate cu succes două dintre cele mai importante unelte ale lumii digitale: inteligența mulțimilor de oameni și procesul de gândire creativ, oferind astfel noi insight-uri și strategii de salvare a cheltuielilor pentru toți stakeholderii implicați.
James Bidwell, CEO Springwise, va vorbi în cadrul IMWorld pe 5 octombrie despre experiența sa prin colaborarea cu profesioniști din 190 de state, având o perspectivă unică la nivel global asupra inovației în organizații. Bidwell declară: „Echipa Springwise testează mii de unelte anual, toate create cu rolul de a ne face viața mai ușoară. Cu toate acestea, multe dintre acestea ne îngreunează activitatea și ne cer mai mult timp. Noi folosim cel mai des Dropbox, Slack și Evernote pentru lucru colaborativ eficient și Prezi pentru prezentări atractive. Primind idei din 190 de țări, este foarte important ca echipa Springwise să se poată concentra și să fie eficientă.”
Daniele Fiandaca, co-fondator Creative Social, un club gobal care aduce împreună brand leaders și creativi din toată lumea va prezenta în aceeași zi în cadrul scenei de Marketing și Inovație a IMWorld. Daniele abordează subiectul noilor platforme de tehnologie, precum inteligență artificială sau neuroplasticitate, și impactul pe care acestea îl au asupra businessului din perspectiva creării unei culturi organizaționale care stimulează creativitatea angajaților.
În funcție de prioritățile de business, reprezentații companiilor analizează impactul acestor unelte prin prisma productivității angajaților. Pe de altă parte, ca în cazul Springwise de exemplu, se urmărește respectarea valorilor companiei: organizația fiind membră 1% for the Planet, prin care donează 1% din profit către cauze de mediu, se urmărește ca metodele de lucru inovative (recrutare prin realitate virtuală sau micro-birouri în pădurile din Olanda) să respecte acest indicator.
În cadrul ediției Internet & Mobile World din acest an vor participa peste 130 de companii cu peste 1,800 de soluții IT& tech din domeniile infrastructură, securitate, device-uri, IoT (Internet of Things), digital marketing, e-commerce, software pentru business și soluții cloud. Între 5-6 octombrie, 8,000 de reprezentanți de business vor găsi soluțiile potrivite pentru optimizarea proceselor de lucru pentru angajați, vor putea programa întâlniri de networking prin aplicația MyConnector și vor învăța din exemplele de bune practici exemplificate de speakeri.
Participarea pentru cele 2 zile se face pe baza biletelor achiziționate în prealabil. Accesul în spațiul expozițional este gratuit, pe bază de preînregistrare, biletele putând fi accesate prin completarea unui chestionar pe site-ul www.imworld.ro. Pachetele speciale de acces pe scenele de conținut sunt însă limitate, putând fi achiziționate tot pe site-ul evenimentului, în limita disponibilității. Până joi, 22 octombrie, biletele pot fi achiziționate la valoare redusă, prețul acestora urmând să crească cu până la 20%.
Partajează pe WhatsApp